• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Musiktråden

F

F.d. 24718

Guest
Sv: Musiktråden.

Har tyvärr inga länkar :oops:

Men STEPPENWOLF kan man inte vara utan. Finns en CD återutgåva "16 greatesthits" :cool::cool:

Vill man ha en ny syn på Rammsteins "Seemann" ska man googla på titeln OCH Nina Hagen. Den versionen slår Rammsteins egen!

Kingen o Ewert Ljusberg lirar ihop på CDn "RAw Roots" Att höra El Presidente i en rå låt som "Lining Tracks" är en upplevelse.

Vill man höra ungre förmågor lira med alla sena 70-tals tricks kan jag rekommendera "Grand Nation Sweden". Dom ska ha några spår på Myspace o Facebook om jag inte är fel underrättad.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Musiktråden.

50 - 60 talet bröt elgitarren igenom, 20 ár innan användes dom faktiskt till Jazz
synthesizern kom redan pá 1800talet, men slog igenom pá 70 talet.
En grupp ifrán Birminghamn som elektrifierade strákinstrument och spelade tillsammans med synthesizer och elgitarrer. Försäljningen tog stort rekord.
Denna skiva köpte jag 14 ár gammal och gick ofta pá Skivspelaren.
Idag hör man dom mycket sällan pá radion. idag klinkade jag lite tigerope pá pianot och min son blev helförtjust och tog fram violinen...


Electric Light Orchestra-A New World Record (1976-Full Album) - YouTube

ELO (tightrope) - YouTube
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Musiktråden.



Amira (9) verbijstert iedereen met opera - HOLLAND'S GOT TALENT - YouTube
Här är hela versionen där hon presenterar sig och säger att hon ser med spänning pá ett uppträdande med en massa människor och att hon kan fá fans.
Hon hoppas att det skall gá vägen. Hon säger att hon har letat pá youtube och hittat denna lát, och att hennes bror gillar spela fiol.
Várden pratar med henne och frágar hur gammal hon är och vad hon skall göra.
Hon svarar att hon är 9 ár och skall sjunga en sáng
Várden frágar om det är en lát eller nágot speciellt.
Flickan svarar att det är ett operastycke som heter o mio bambina caro "den dyra flickan" , värden svarar oj skall jag anväanda öronproppar eller gár det bra utan. Flickan svara det gár bra utan.

Nu kommer hon in till juryn och dom frágar om hennes lága álder.
Flickan säger att det skall bli roligt att sjunga och om hon mislyckas sá kommer hon att satsa pá OS.

Efter uppträdandet säger juryn till henne att det verkar som att gamla själar lever i unga människor och säger att hon har en ren fin röst.
Nágon i juryn frágade henne att detta máste kostat henne en massa hárda sásnglektioner. Flickan svarar at hon alldrig har tagit sánglektioner.
Juryn berömmer henne om hennes lite övernaturliga begávning. Dom frágar hene oksá om hon har uppträtt innan hon svarar dá att alldrig inför en sá här masa mäniskor.
Sedan pratar dom om ágot jag inte förstár tydligen om andra talant tävligar..
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Musiktråden.

Antar att de flesta redan har appen MixerBox, annars är det ett bra tillfälle nu när den är gratis.

image.jpg
All världens musik och oftast med rörlig bild.
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Musiktråden.

Gokväll

Funderar starkt på att sälja av min vinylsamling på skivmässan i Hova nästa år(2014) om jag får tag i ett bord. Spelar inte ofta dessa plattor längre. Fråga mig inte varför. har inget bättre svar än att det är enklare med cd.

Här är några av mina gamla favvogrupper som går till försäljning. Jisses va bra det var på den tiden.

Woodstock - Ten Years After - I'm Going Home(Live) - YouTube

Keef Hartley Band ~ From the album ''Halfbreed'' ( Blues Classic Rock UK 1969 ) - YouTube

ha d:music-icon::music-icon::music-icon:

ps. någon som är intresserad av något? hör av er, kanske finns din efterlängtade platta hos mig
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Musiktråden.

Thelma Houston - och så skall det vara på Sheffield Lab direktgraverade vinyl.
Thelma Houston Pressure Cooker- I've Got The Music In Me - YouTube
-70 tal
Jag har några skivor från Sheffield. Minns att då kostade en vanlig LP 39:90 upp till 60 kr. Sheffield låg på ca 200 kr. Men vilken dynamik!!

I dag är de rariteter
Denna var speciellt svår att få tag på. The Missing Linc vol 1. Vol 2 var betydligt lättare att få tag i.

Lincoln Mayorga - w/Spoken Intro - The Missing Linc / Distinguished Colleagues Vol. II (Vinyl) - YouTube

Finns att köpa på ebay
Lincoln Mayorga The Missing Linc Sheffield Lab LP Record Factory SEALED x RARE | eBay
Lincoln Mayorga The Missing Linc Sheffield Lab LP Record Factory Sealed X-Rare

Was:C $149.99 You save:C $33.00 (22%) Sale ends in 4 days Price:

C $116.99Approximately 719.77 SEK


och
Lincoln Mayorga America from West Side Story
Lincoln Mayorga America from West Side Story - YouTube




Då spelade man Peace Train - ca 6 minuter in på filmen Fullt järn på Harman Kardon och RT hornen. Rutorna skallrade, men vilket ljud.
( den finns på länken ovan se längre ner)
Sedan försökte jag i många många år få tag på vol.1. Det tog ca 25 år. Jag fick köpt den och det var i en ouppackad kartong. Ospelad och den var dyr.
Köpte också Harry James från samma skivbolag.
Harry James and His Big Band - Sweet Georgia Brown - YouTube


Ron Tutt - The Sheffield Drum Record - YouTube

Det finns mycket att säga om dessa direktgraverade vinyl skivor. Framför allt hur det låter.
 
Toppen