• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Musiktråden

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Musiktråden.

Just det all musik är bra .Någon som sett Rock Of Ages på Kina i Stockholm ? Jag ,lillgrabben och tanten ska upp i slutet av Oktober.Sen måste jag uppmana er och kolla in Kal P Dal musikalen i Malmö om ni har chans helt fantastisk
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Musiktråden.

Gokväll

Leta reda på denna platta. Helt enkel en som måste finnas i var man/kvinnas samling

3992273_399.jpg



http://www.bobdylan.com/us/music/bootleg-series-vol-8-tell-tale-signs


ha dee:music-icon::music-icon::music-icon:
 
Senast ändrad:

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Musiktråden.

Cirkus i Göteborg. Kommer ej ihåg vilket år, troligtvis samma och även på gamla Lisebergshallen något / några år senare . Liseberg stora scenen 1970. Finns på youtube.
F-n att en del ska dö unga.

ha d........
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Musiktråden.

tankarna går bakåt jocke,,till ockuperingen av dom gamla kåkarna i haga,håret reser sej,,ståpäls..,

de va tider de!! framtiden kommer nog ändå:p

NOSTALGOTEKET,,


The Hep Stars - Sagan Om Lilla Sofi - YouTube

Háret reste sig nog mycket av dessa lánháriga Beatelstyper:cool: Distortion elgitarrer och rörförstärkare. Vilket ös det var dá, dom äldre pá den tiden tyckte det var fruktansvärt dá.
Hepstars hade lugnare musik kommer ihág denna láten som vi spelade pá piano med Mormor Hep Stars - I natt jag drömde - YouTube
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Musiktråden.

jo dá kommer du säkrt ihág den första Rockláten. Rock Around the Clock-Bill Haley-original song-1955 - YouTube

Den anságs som det värsta och mánga unga älskade denna musik som blev grunden till artister som Elvis Presley, Little Richard, Jerry Lee Lewis, Paul Anka, Ritchie Valens, Fats Domino, Buddy Holly, Chuck Berry, Bo Diddley o The Platters. mm. Musikstilen växte snabbt och blev mycket populär.
 
Toppen