• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LCHF. Läs detta!

per-inge

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
5944
Medlemskap
2024
Sv: LCHF.

Hur fungerar LCHF om man redan har normalvikt och inte vill gå ner ytterligare?
Kan man glömma LCHF då?
Per-Inge
 
F

F.d. 53198

Guest
Sv: LCHF.

Hur fungerar LCHF om man redan har normalvikt och inte vill gå ner ytterligare?
Kan man glömma LCHF då?
Per-Inge
LCHF är fettvävs-, muskel- och viktnormaliserande. Överviktiga går ner, underviktiga lägger på sig och de i mitten blir kvar där.

Ibland händer det att de som förefaller "normala" både går upp i vikt och minskar i bukomfång. Det beror på att muskler är tyngre och oftast växer till på andra delar av kroppen än runt buken.

/ Erik
 
F

F.d. 53198

Guest
Sv: LCHF. Läs detta!

Kanske man ska prova?
/Per-Inge
Du har inget att förlora på att testa. Det viktigaste hos LCHF är hälsofördelarna, varav vikten bara är en.

Det t.ex. en diabetiker typ 2 märker är att blodsockernivån närapå direkt sjunker så att man kan/måste minska blodsockermedicinering.

Den som överger hitte-på-fetter som margarin och liknande och övergår till naturliga animaliska kan upptäcka att kroniska inflammationer som t.ex. ger lättblödande tandkött minskar och kan försvinna på någon vecka.

Behov av antiinflammatoriska NSAID-mediciner (googla!) kan förhoppningsvis sänkas eller elimineras.

/ Erik
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Snart dags för cancergalan på TV vad pengarna inte kommer att gå till är säkert forskning om kostens betydelse och cancer.
Här finns inga pengar att hämta för läkemedelsindustrin.
Läs denna artikeln så för står ni nog också att kosten har betydelse.
Tumörens enorma sockersug | Forskning & Framsteg | Populärvetenskapligt magasin
Rosa bandet
Rosa Bandets bullkampanj är ett skrämmande tecken |

Mycket bra inlägg! Alla borde läsa detta! Gör det! Sambandet mellan livsmedels- läkemedels- och sjukvårdsindustrin framstår mycket tydligt i länkarna!

Utdrag:

coc.JPG

Läs även detta: Sweden gets it right | Dr. Malcolm Kendrick

Jappe
 
Senast ändrad:

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: LCHF. Läs detta!

Jag blev väldigt förvånad när jag läste att onkologerna har vetat om i flera år, decennier, att tumörtillväxten drivs på av socker i blodet. Diabetespatienter med cancer, och andra med höga sockervärden, lever kortare tid enligt flera undersökningar. Ändå tar de inte bladet från munnen och informerar patienterna och oss andra om det. Vad beror det på? Feghet? Lathet? Eller tror de att folk i allmännhet inte skulle ha förmåga att ta till sig informationen? Det är lätt att tappa förtroendet för dem som har som yrke att hjälpa oss.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: LCHF. Läs detta!

Jag hálller med om mycket, men tycker att det finns mycket som är fel. Ex köttet. Köttindustrin höjer upp LCHF och gnuggar händerna. Men hur ligger det till i verkligheten.
mjölkindustrin talar om hur viktigt kalket är i mjölken i vattnet skall den bort.
Grönsaker har mera kalk än mjölk. Det talas inte om att komjölk har mycket starka hormoner för människor. Drick din mammas mjölk.
Mánga tror att vi är helt gjorda för att äta kött. Ät dá allt rátt och se hur sjuk man blir.

Alla äter vi alldeles för mycket mat. Matvanorna bestämda tider hungrig eller inte. Det är gott proppar i sig mera. Rätt sätt att äta är som djuren rör pá sig alldrig proppmätta hungriga láng tid.
Själv äter jag inte däggdjur eller dricker mjölk, mina blodvärde är helt perfekta alldrig sjuk förutom min nu brytna rygg.
e eta om MC Donald.Pink Slime, McDonald's, and Ammonium Hydroxide Treated Meat - wafflesatnoon.com

Stackars Elvis Presley
 
F

F.d. 53198

Guest
Sv: LCHF. Läs detta!

Ät dá allt rátt och se hur sjuk man blir.
Människan är det enda djurslag i världen som äter tillagad mat. Hur klarar de övriga sig?

Elvis Presley började knarka långt innan han ens blev känd i Sverige. Neråttjack för att somna och uppåttjack för att vara vaken och alert.

/ Erik
 
F

F.d. 53198

Guest
Sv: LCHF. Läs detta!

...mjölkindustrin talar om hur viktigt kalket är i mjölken i vattnet skall den bort.
Äpplen och päron.

Naturligtvis behöver vi kalcium, bland annat för benstommen, men en förutsättning för att åstadkomma och styra upptaget krävs det fettlösliga vitaminet D3, antingen i maten eller bildat i huden från kolesterol under solljus. Idag rekommenderas bara pyttemängder D3. Solskyddskrämer hämmar solljuset och onödigt många äter mevalonathämmare (statiner) som sänker kolesterolbildningen.

Att kalcium skall bort ut ur vattnet är ett önskemål från vattenleverantörer och fastighetsägare då kalcium med tiden faller ut i ledningssystemen och stoppar upp. Dessutom blir tvättresultaten sämre, man får beläggningar i kokkärl och badkar samt torkfläckar på disk.

Ur hälsosynpunkt är en "lagom" kalciumdos via vatten att föredra då det minskar utfällningar i naturen och absorption i kroppen av diverse tungmetaller.

/ Erik
 
F

F.d. 53198

Guest
Sv: LCHF. Läs detta!

"Svälta cancer" genom ketogen kost går ut på att utnyttja cancercellers inskränkta energiförsörjning, de kan bara utnyttja ungefär 2/38 av energin i glukos, blodsocker, och lämnar efter sig mjölksyra. Det visar sig genom att cancerös vävnad har lägre pH än frisk. Mjölksyran går för den skull inte till spillo utan används av friska celler med komplett metabolism. Cancerceller kan inte använda ketoner som bränsle och för därför en tynande tillvaro.

Glukos kan komma in i de allra flesta celler via olika glukostransportörer, GLUT1 till GLUT4. De första 3 är självstyrande beroende på blodsockernivån och har begränsade kapaciteter medan GLUT4 styrs av insulin och har hög genomströmningskapacitet. Hur lite kolhydrater man än äter kommer GLUT1 till GLUT3 alltid att räcka för cellernas basala behov, givet att de får sin huvudsakliga energi från andra källor, fria fettsyror och ketoner.

Insulin är ett anabolt hormon som stimulerar celltillväxt och delning. Av det skälet har WADA dopingklassat insulin. Cancer kännetecknas av just celldelning och tillväxt vilket kan ses genom att diabetiker med förhöjda insulinnivåer oftare har cancer än ickediabetiker.

Äter man ketogen kost är blodsockertillförseln låg och man stimulerar inte GLUT4, det stora glukosinsläppet. Både sänkt energitillförsel samt mindre stimulans av delning och tillväxt är rimligen nackdelar för cancercellerna medan det motsatta bör gynna dem.

Hur makrobiotisk kost passar in i detta förstår jag inte. Den måste bygga på något annat resonemang, vilket?

/ Erik
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: LCHF. Läs detta!

m.

Hur makrobiotisk kost passar in i detta förstår jag inte. Den måste bygga på något annat resonemang, vilket?

/ Erik
Kan inte sá mycket om detta det var nu 20 ár sedan jag hade min cancer.

Láng historia kort:
Jag hade sett folk som blivit vegetarianer och botat sin canser, sá jag halkade in till en Makrobiotisk restaurang. Ägaren upptäckte mitt problem och gjorde all mat till mig tills jag blev frisk.

Vad jag kommer ihág är att: rätta mig om jag har fel.
cancer är en okontrollerad cellklyvning som har en bred och oklar ursprung.

Aflatoxiner anses vara det starkaste naturliga cancerframkallande ämne man känner till. Finns i däggdjur animalisk protein (kasein, dvs mjölkprotein).

En forskare i filipinerna 60 talet, tror han namn var "Cambell" provade med ráttor och fick et 100% svar.
Dom fattiga som inte hade rád att äta kött eller mjölk var friska.Dom rika som át kött och mjölk fick Cancer. Det visade sig att det fanns nágon mat med mycket hög halt av Aflatoxin.
Allt detta läste jag i en bok som heter "El estudio de China" S Kinastudier. Skriven av Dr Cambell

Nu hittade jag rätt Campell heter han och boken heter the china study.

Interesant sammandrag: Untitled Document
 

sonnyo

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
634
Medlemskap
2024
Sv: LCHF. Läs detta!

Aflatoxin är ett gift från mögelsvamp främst från nötter som möglar vill jag minnas, men även spannmål tror jag. Mögligt foder till korna.
troligtvis anrikat i komjölken.
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Oron sprids i läkarleden. "Ska vi fortsätta tro på det som de globala läkemedels- och livsmedelsföretagen, med Nestlé och Unilever i spetsen, har tutat i oss eller ska vi börja tänka själva?"

Många läkare sitter nog nu i sina kammare och funderar på om de ska hoppa på tåget medan de har chansen och innan de riskerar att bli frånåkta!

Jappe
 
F

F.d. 53198

Guest
Sv: LCHF. Läs detta!

Många läkare sitter nog nu i sina kammare och funderar på om de ska hoppa på tåget medan de har chansen och innan de riskerar att bli frånåkta!
Jag funderar över de som sitter på det "andra" tåget, ser hur det spöregnar på bytesstationen, inser att de måste byta perrong, bära sitt eget bagage och inte kan ta med sig pengarna.

Dom som sitter på sin kammare har, i jämförelse, små problem.

/ Erik
 
Toppen