• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe i Portugal

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Vilken Oasis? Det finns väl flera!? Den andra ställplatsen känner jag inte till. Du har inte mer information?

Mitt Happykort dog till slut. Jag fick en extra bonus på ett par hundra mb. Sedan var det slut. Nu kör jag på ett oskyddat nätverk som någon här på campingen bjuder på. Få se hur länge det håller! Det kanske inte är helt riskfritt att nyttja andras nätverk, som en tjuv om natten!?

siska.jpg

PS. Jag har en 1/3 meter lång antenn på taket. På den här campingen tycks det finnas flera oskyddade nätverk med varierande signalstyrka. Konstigt att inte folk säkrar sina nätverk!
 
Senast ändrad:

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Jappe i Portugal

Benicasim N 40,05527 O 0,05916 är tömning o vatten. 100 m norrut står man vid gatan nedanför polisen.
Nära ned till stan. Lidl o chinesen 500 - 800 m
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Benicasim N 40,05527 O 0,05916 är tömning o vatten. 100 m norrut står man vid gatan nedanför polisen.
Nära ned till stan. Lidl o chinesen 500 - 800 m

Fylla/tömma i Benicasim känner jag väl till

tö.jpg

men visste inte att det går att övernatta en bit därifrån. Några övernattningsplatser finns ju vid tömningsplatsen men där är väl ett herrans oväsen från alla tradarna.

Jappe
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Jappe i Portugal

Det är helt ok att stå efter trottoarerna lite längre fram där de inte blivit några hus ännu. Finns även en vattenkran vid gungorna. Enligt polisen fick vi stå "hur" länge vi ville, men inga stolar på trottoaren.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Oasis är en camping Bienvenidos a Camping Oasis Du är nära i min semesterort eg Ontynient dár min pojke spelar i symfoniorkestern pá sommrarna.

I oasis hyrde vi en bungalow, men det var svindyrt sá vi drog till Valencia till ett 4 stjärnigt hotell billigare än bungalowen.

Ontynient är Nino Bravos Hemstad https://www.youtube.com/watch?v=r-OvqPW3j6c&feature=kp
Tyvärr dog han i en trafikolycka 1973 men hans röst lever kvar.

Ontynient är förövrig en musikby en mycket turistvänlig by,
Jag frágade en localpolis där och han körde sin MC framför mig och visade mig allt, vad man kunde äta gott och billigt, parkera husbilen, bada, museum, Men det är klart att detta är lite mer söder ut, även nere i Gandia finns det fina ställen.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Vad ska det här betyda? Mörka moln? Hade jag för bråttom från Santa Pola?

Visa bilaga 83131

Japp Jappe, det är dom fornnordiska gudarna som bestraffar resenärer av att smita ifrán en camping utan att bjuda pá en avskedsfest...
Nu varar straffet tills pá mándag, Thor lovar att inte blanda sig i.
 

Bilagor

  • g6.png
    g6.png
    5,5 KB · Visningar: 783

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Jag tror inte på att det är de nordiska gudarna som har ordnat detta. Jag tror mer på att det beror på att jag inte köpte Påvens bandspelare med färdiginspelade "syndernas förlåtelser" för endast 59 eurospänn!

Undrar när den kommer på Aldi! Och Lidl!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Men hur vágar du ' tur att du har vänner pá HBK nu ber vi alla för dig, och naturligvis behöver du inte köpa bandspelaren eftersom du kan lyssna pá deras AM station pá 1 megawatt.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Det blev inget restaurangbesök igår. Eftersom bilen för en gångs skull lutar åt rätt håll (huvudet högt) så sov jag på ett sätt som alla tjuvar borde göra på natten, som en stock alltså. En lång tråkig dag är snart förliden och för att gaska upp min melankoliska stämning så tänkte jag förgylla kvällen med ett restaurangbesök. På med thermobyxorna och vinterjackan och ut i kylan!

Dörrhandtaget fungerade inte som goda dörrhandtag till krogar brukar fungera! Dörren var låst! På en liten skylt bredvid entrén stod det att krögaren hade semester. På en annan skylt var budskapet att krogen var stängd lördagar och söndagar.

Hem igen till resebilen och den eviga Korvstroganoffen. I morrn ska det bli regn hela dagen! Giv mig styrka!

kvä lo.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Hej! Jag är i Peniscola på en relativt tråkig 6€-camping, Los Pinos. Jag hade egentligen tänkt ta in på La Volta, en annan 6€-camping 2 km. härifrån, men där var fullt som vanligt. Det är alltid skitväder när jag är i de här krokarna.

Jappe
 

UR13

HBK Medlem
Inlägg
1.358
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Sv: Jappe i Portugal

Tack Jappe, koordinaterna kan skicka över vid ngt tillfälle, kan ju vara bra att ha:yes:. Hoppas att det har varit varmare inatt, var du nu har varit.
Ulla
 
Toppen