• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

F

F.d. 53013

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Man väljer vilken som passar bäst för en själv man kan ta fram många olika förslag. Det är det som är bra!:D
 
K

Kjellz

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej!
Har oxå laddat ner IGO Primo till min iPad efter att jag studerat GPS fakta, lyssnat och lärt och läst på vårt trevliga forum. Tack till alla som gjort inlägg.

Detta med Möjlighet att använda egna POI har retat mig och en liten väg runt problemet har jag funnit. Har jag tagit en bild med iPadens kamera kan IGO Primo använda den som POI.
Men det är ju inte så att man alltid har en bild från platsen man vill till och.....

Har även sänt e-post till IGO supporten och återkommer då jag fått svar från dem.

Kör försiktigt och ha en skön avkopplande framtid i husbilen.

///Kjellz
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har även sänt e-post till IGO supporten och återkommer då jag fått svar från dem.

Bra. det gjorde jag också, men de svarade bara att det kanske kommer men att det inte finns i planen just nu. Men ju fler som frågar efter det desto större är chansen att de implementerar det.

//Stefan
 

Bernt Håkan

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
1368
Medlemskap
2025
Igo prim

Min gps signal har stängts av vad har jag gjort för fel får inte igång den tacksam för hjälp Bernt
 
F

F.d. 29787

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag hade samma problem som Bernt,för mig löste det sig, jag hoppas detsamma för Bernt.
Tack Anders.
Mvh Rune.
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Då använder ni den inte när ni kör?
Den lär flyga iväg om ni är tvungna att väja plötsligt, eller för den delen om ni råkar ut för en olycka.

/Stefan

Klart vi använder den när vi kör!
Den står fint på instrumentbrädan.
Skulle olyckan vara framme, lär den flyga iväg även om den skulle sitta med sugpropp.
Vi använder en häftplatta från Classe, som den står på. Denna förhindrar att paddan glider.
Placerad så som bilden visar, har vi full koll båda två! :)
image-755211.jpeg

image-753238.jpeg

image-762879.jpeg
 
K

Kjellz

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej!
Fick just svar från IGO Primo supporten rörande den svarta kanten runt kartan då man använder en iPad. Svaret är att de jobbar på att anpassa den till iPad men utan att ange någon tidpunkt då det kan vara klart.

Jag har även en pågående dialog om att ladda in egna POI, inget konkret svar utan mer att de jobbar på detta oxå. Då denna punkt är en större brist än den svarta ramen har jag varit lite mer aktivt & positiv i mitt e-postande.

Återkommer om det händer något.


Med vänlig hälsning,
Kjellz
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Undra när IGO kommer till Android ?

Hej,

det var ett slag sedan denna frågan ställdes sist och jag hittar inget svar på den . Googlar man på iGo för Android så verkar den bara finnas tillgänglig på alla sajter typ Pirate Bay :confused::confused::confused:

På iGo hemsidan finner man följande: Please be aware that you cannot purchase and download the iGO My way application for Android to your mobile phone. This iGO My way navigation solution for Android is available to our business clients only. If you are a manufacturer or network provider:confused:

Någon som vet om och var man kan köpa iGo för Android eller vilka apparater som har Android som OS med iGo installerat?

Hälsningar,
Nisse och Nana
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Någon som vet om och var man kan köpa iGo för Android eller vilka apparater som har Android som OS med iGo installerat?

Hälsningar,
Nisse och Nana

När jag söker på det får jag upp att det nog bara är Motorola som säljer den som Motonav och troligen bara till vissa av sina egna modeller...

//Stefan
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej,

med Motonav i sökningen hittade vi följande:
Because there is no widely available iGo app for Android you can use an application named Motonav to install the iGo onto your Android. The installation steps aren’t difficult, but you will need to do a manual install.

Tack för tipset:)


Hälsningar,
Nisse och Nana
 
K

Kjellz

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej Vänner!
Har just fått ett positivt svar från IGO supporten angående möjligheten att lägga in egna POI listor, se nedan.

"If we receive enough requests about this feature we will make it.
Thank you for your email."


Återkommer när något nytt händer i ämnet.

///Kz
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Om vi samtliga användare gör ett "request" så kan vi kanske påskynda proceduren?

Nu har jag skickat feedback från appen om framtida möjligheter att lägga in egna POI:s!
 
Senast ändrad:

Kjell Gladh

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Avesta
HBK-Nr
9627
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Även jag har skickat önskemål om egna POI till supporten för IGO Primo.

Kjell Gladh
 
K

Kjellz

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej HBK vänner!
Helt rätt sänd en massa krav på POI så kommer det att bli av. Jag mailat dem igen med några rader om att vi är många som gillar deras App och att det skulle bli än bättre med POI möjligheter. Nedan har ni ett citat från deras senaste mail.

"We are currently planning to make a cloud-backup solution for the user-POIs and favourites. Maybe this feature will*bring the possibility to import POIs from an external source. But these are plans only."


Fortsatt trevlig Nationaldag!

///Kz
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Även från Skjutsbol har det gått mail till iGo!

"Droppen som urholkar stenen" - funkar nog ska ni se! :)
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag har också sänt "request". :yes:
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej,

med Motonav i sökningen hittade vi följande:
Because there is no widely available iGo app for Android you can use an application named Motonav to install the iGo onto your Android. The installation steps aren’t difficult, but you will need to do a manual install.

Tack för tipset:)


Hälsningar,
Nisse och Nana

Gick det att installera ?
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har nu också skickat mail till IGO.
 
Toppen