• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej,
Har nu installerat POIWier i min padda, har hållit på hela dagen för att få in våra ställplatser enligt den beskrivning som finns. Men det går inte. Klickar på filen ställplatser med bilder okt 2015, då startar copy och filerna dyker upp men när jag trycker på download händer ingenting.
Vad gör jag för fel!!!
Trevlig första advent
Glädjen

Oktoberfilen med bilder skall finnas här: https://www.copy.com/s/t:CpGRnvFHKaoE1h6j;p:%2FHBK-filen_med_bilder/hbk2015-oktober.zip;oid:52388
men är ibland omöjlig att ladda ned till POIViewer.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag har råkat komma över en gammal minipadda och jag lyckades faktiskt ladda ner ställplatserna till den - men inga bilder.

Jappe :confused:
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vad gör jag för fel!!!

Glädjen

Vet inte exakt, har du kollat efter filerna i tex mappen för downloads i din Ipad?

Jappe, en kontrollfråga: I vilken tråd har du hämtat filen?
Det låter lite konstigt att du lyckats importera platserna men inte fått med bilderna.

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Rätt svar Jappe.
Men jag fattar ändå inte, jag testade själv filen nyss och laddade ner den två gånger, därefter kollade jag filen med Locus och filen fungerar som den alltid har gjort med plutt på kartan samt bilder och beskrivning för varje platds, jag tror inte det handlar om något fel på filen, men så mycket mer har jag inte att tillföra utan tillgång till samma grejer som er. :confused:

mvh jocke
 

Båj46

FD HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Filipstad
HBK-Nr
15100
Medlemskap
2023
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej Anders ! ( Knarrevik ).
Är det kartuppdatering på G i IGO PRIMO ?
Och var hitta dom ?

Mvh / Björn
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej Anders ! ( Knarrevik ).
Är det kartuppdatering på G i IGO PRIMO ?
Och var hitta dom ?

Mvh / Björn

Hej. Mailade en förfrågan till supporten på IGO om när uppgradering kommer att ske. Bifogar svaret.

Dear Åke,

First of all, thank you for your interest in our products!

My name is Gabriel and I will handle your issue from now on. Please excuse me for the late reply.

Unfortunately, we have no informatoin at our disposal regarding the release date of future map updates. Please check back in the in-app shop regularly to see if a new version has become available. Thank you for your understanding and cooperation.

If you have further questions, do not hesitate to contact us!

Best regards,
Gabriel

NNG Support
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej Anders.
Är uppgraderingen lika dålig på iGO Europé som på iGO W Europé?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag skulle tro att de har samma kartmaterial.
Lite oroväckande att 2015 års kartor inte ännu är nedladdningsbara till den bästa navigeringsappen.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.921
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Om jag inte är helt ute och cyklar så bygger väl Igo på kartmaterial från Here.

Nokia som ägde Here har ju sålt det till ett antal biltillverkare i Tyskland. Kanske ligger problemen i övertagandet till de nya ägarna. Visserligen en spekulation. Men vad gör man inte på grund av mindre vetande!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Många fler navigeringsappar använder HERE's kartor och har uppdaterats senare!
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Igo funkar även med Tomtom's kartor, hur man får in dom vet jag dock inte.
 

Peck

FD HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
19933
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej Knarrevik

Du som har koll på det mesta...

Har nu skaffat en iPad mini för att ha enbart i husbilen till navigator och annat kul men jag vill inte ha fler appar än nödvändigt. Därför vill jag inte att den automatiskt ska hämta alla mina appar från molnet. Men jag vill att den synkar annat som kalender och liknande.

Vet du hur man ställer in det?

//Mattias
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Du kan stänga av automatiska uppdateringar under inställningar, likaså automatisk hämtning av e-post m.m.
iGOs kartor hämtas manuellt när det blir dags.

Automatisk hämtning av kontakter och kalender ställs in separat under push i inställningar.
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Fortfarande inga livstecken från iGO? Jag har precis gjort en total reset av en av mina iOS-enheter och håller på att installera endast det jag vill ha kvar. Jag tycker väl i.o.f.s. att intervallen för uppdatering av kartor inte är särskilt lång. Då är det mer oroande med korta hänvisningar till Apple Store och i övrigt tystnad. iGOs officiella sajt har inte uppdaterat sin nyhetslist sedan augusti förra året.

Jag tänkte köpa Western Europe nu (har Scandinavia tidigare) men jag avvaktar nog ett tag. Mig gör det inget om det tar ett par månader till innan det kommer någon uppdatering, bara det kommer någon. Just nu känns det inte som att man jobbar med appen överhuvudtaget...
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Är det någon här som skrivit till Igos Team/suport och fått något svar på vad som är på gång?

//Tommy
 
Toppen