• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

App restriktion, går inte i Android heller
 
M

Misty

Guest
IGO fungerar inte efter uppdatering!

Efter att jag uppdaterat IGO hittar den inte längre var jag är. Inga vägar syns längre på kartan. Jag har uppdaterat men ingen skillnad. Vad gör jag?
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Kartorna måste hämtas separat.
Klicka på kundvagnen och sedan på pilen umder nästa kundvagn. Där har du allt du behöver.
 
M

Misty

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag har gjort det 1000 ggr nu men det fungerar ändå inte. Har använt appen hela sommarn i Europa utan några problem. Nu har jag tagit bort appen och ominstallerar den.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Du måste ändå hämta de nordiska, de iberiska och nu även de brittiska kartorna separat under Shop i appen. De får inte plats i de två GB som installeras från början.

I vissa fall får man även klicka på Återställ köp!
 
M

Misty

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jo nu fungerar det igen. Puh! Var utomlands nu i helgen när den slutade funka.
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Gomorron!
Jag ska ladda ner Sverige och Iberia. Trycker på shopingvagnen och då händer detta, Kommunicerar med servern. Vänta. Det händer inte ett dyft.

Vet nån om det är problem med servern?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Kanske överbelastad server från och till?
Försök igen!
Alternativt starta om appen helt och hållet så att den inte ligger i cacheminnet..
 

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej, jag har använt IGO under en fem veckors tur i Europa. Jag har noterat att svänganvisningarna kommer för sent. Ca 300 meter före sväng, håller men 90 km/tim och det innebär även filbyte så blir det lite stressigt. Jag har inte hittat ngn inställning så att man kan få instruktionerna tidigare. Ngn som vet?

Lars
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: IGO fungerar inte efter uppdatering!

Efter att jag uppdaterat IGO hittar den inte längre var jag är. Inga vägar syns längre på kartan. Jag har uppdaterat men ingen skillnad. Vad gör jag?

Liknande fel; min karta på POIviewer försvinner och kommer tillbaka när jag installerar om den men då försvinner ju alla inlagda POI:er också? Gjort så tre gånger nu?
Nästa fråga, var hittar jag en karta till Marrocko att lägga in?
Var och hur uppdatera jag IGO?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har du laddat ned kartorna över Norden, Iberia osv?
Om inte hämtas de i appen under fliken Shop.

Jag tror inte att Marockokartan finns att ladda ned men återkommer om möjlighet finns.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jo, Marocko finns men i en fristående app tillsammans med fler Arabländer.
Den kostar 469:-, lite dyrt!

image.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IGO fungerar inte efter uppdatering!

Liknande fel; min karta på POIviewer försvinner och kommer tillbaka när jag installerar om den men då försvinner ju alla inlagda POI:er också? Gjort så tre gånger nu?

Beträffande POIViewer måste man först vara online för att ladda ned kartan till cacheminnet, när det är gjort får man fram kartan även i offlineläge.

En bra regel är därför att visa kartan online på de ställen som senare skall besökas utomlands (offline). Tänk även på att zooma i kartutsnittet.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Se till att Platstjänster är aktiverad i inställningarna och att iGO navigation finns med på listan!

image.jpg
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Allt i sin ordning men när jag söker så står det att" hittar ingen gata nära din nuvarande position" vilket kan betyda att jag måste till Marrocko för att kartan ska börja arbeta?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ja, men prova att ange startposition i Marocko och slutmål i något annat arabland! Då blir GPS urkopplad.
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Fick inte till det med att åka från ett land till ett annat. Saknar gps-signal! Om jag trycker på den snurrande gpssymbolen står det följande: you can gretly speed up the process by pulling over or slowing down at a place with a clear view the sky. Vad betyder det?
 
Toppen