• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

F

F.d. 55705

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

IGo och iPad mini32 Gb med simkort har idag tagit oss ner till Porec på Pulahalvön utan bekymmer! Vilka apparater det finns, bara älskar detta.......att kunna lita på dessa och koppla av och köra o njuta!
4 ton husbil genom Tyskland Österrike Italien Slovenien o nu Kroatien utan en enda vägavgift!
Ställ in IGo på vägar med motorväg men utan vägavgifter så blir det gött. Ni slipper GOBox-krånglet också, lite trafik nu på försäsong fast ni åker småvägar.
Köp IGo nu och surfplatta. Stativ/bilhållare på Biltema med smärre ombyggnation med buntband o kopparrör 10 mm till ipaden i bilen
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.928
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vad trevligt att allt funkar.
Ibland undrar jag om folk tror att Igo är en appleprodukt, detta nav.program fanns långt tidigare innan Apple kom på att tillverka handenheter.
Det fina med Igo har alltid varit att det varit gratis, sen kom iphone, och då såg man $-tecken,
helt plötsligt dök en ny pengasting kundgrupp upp som strödde $ kring sig, och var stolta övet det. Nu såg man sin chans att börja tjäna pengar, och det gör de fortfarande.

Lite kul när man "älskar" ett gratisprogram som man köpt dyrt, vad hade man då tidigare tro?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Förstår inte din sarkasm!

iGO Primo är f.n. den bästa navigeringsappen, enklast, billigast och med flest funktioner.

Att den funkar tillsammans med POIViewer på en överlägsen platta gör inte saken sämre!

Att iGO för många år sedan gjorde en enkel gratisvariant har inte med saken att göra. Även den kommande Garmin Viago kostar en bra slant om man vill navigera offline med röstvägledning och andra grundfunktioner.
 

monsun31

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
11535
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Undrar om någon har "icons" för POIViewer ,
Bordatlas,Promobil,Acsi,Gas, etc etc.....

mvh
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.928
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Förstår inte din sarkasm!

iGO Primo är f.n. den bästa navigeringsappen, enklast, billigast och med flest funktioner.

Att den funkar tillsammans med POIViewer på en överlägsen platta gör inte saken sämre!

Att iGO för många år sedan gjorde en enkel gratisvariant har inte med saken att göra. Även den kommande Garmin Viago kostar en bra slant om man vill navigera offline med röstvägledning och andra grundfunktioner.

IGo primo kanske finns som gratis även till iPad/iphone, det var det jag menade.
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag tror att det blir två appar!

PS! Det verkar som om man sparar en slant på att ha 2 appar.

Hej.
Återkommer till den här frågan.Har West sidan och nu behöver jag även Öst .
Ska köpa Öst ????, men hur blir det ( på skärmen ) vid en resa tex . Halmstad -Aten.
Finns det en möjlighet att avstå West, får pengarna tillbaka och köpa hela Europa ? Det gäller att ha smidigt kart uppsättning bortsett från pengar.
Har någon testat ?

Mvh
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

En del POI har egna ikoner andra får man fixa själv.

image.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej.
Återkommer till den här frågan.Har West sidan och nu behöver jag även Öst .
Ska köpa Öst ????, men hur blir det ( på skärmen ) vid en resa tex . Halmstad -Aten.
Finns det en möjlighet att avstå West, får pengarna tillbaka och köpa hela Europa ? Det gäller att ha smidigt kart uppsättning bortsett från pengar.
Har någon testat ?

Mvh

Du kan ju alltid fråga!
I annat fall får du planera med den ena till gränsen och den andra från samma gräns. Tyvärr lite sämre överblick!
 

boerse

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9486
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Är supernöjd med POI + iGo. Bara en fundering och det är om det finns något samlat ställe med POI filer som man kan tänkas behöva? Har vi någon uppdatering av HBK ställplatser? Finns det någon versionshantering? datum? Detta är ju lite färskvara.

Vet att det är ett jättejobb att hålla detta uppdaterat
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Sjöberg och STACT uppdaterar filen kontinuerligt och lägger ned mycket tid.
Hjulnissarna håller pdf-filen up to date, ett jättejobb också det. Klickar man på den svenska filen får man nästan 1000 sidor med text och bild på ställplatser i Sverige. Filen sparas automatiskt i iBooks om man har appen. Dessutom finns ett stort antal pdf-filer med utländska ställplatser.
 

boerse

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9486
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vi är nog alla som använder dessa filer skyldig dom ett Tack. Hur är det med Bordatlas?
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack Knarrevik!
Jag har börjat med detta först idag och 715 inlägg känns övermäktigt om man har tänkt sig att hinna resa lite också. Denna länk lyckades jag dock öppna och ladda ner och den öppnade sig snällt i POI-viewer, tyvärr dock ingen info om ställplatsernas utrustning, kostnad etc. Kanske det krävs mer än en gratisversionen för att få veta sådant?

aake
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det finns en csv-fil som hänvisar till sida i Bordatlaskatalogen men har för mig att man nu skall vara betalande medlem.

Ikonerna i kmz-filen visar vilken typ av ställplats det rör sig om, egentligen en Google Earth fil.
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Knarrevik, vet du om man kan uppdatera IGO W med enstaka länder eller köpa till resterande länder i Europa?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Man kan köpa till Östra Europa för samma peng som Västra. Tillsammans samma pris som hela Europa.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Knarrevik

Lite hjälp, tack.
Nu har jag fått hem den förträffliga hållaren till IPad, vilken du länkade till.
IGO och POI-viewer fungerar bra, men Promobils mobil life + envisas med att inte gå rotera, så att jag får alltså endast användbar bild om jag har klösbrädan med kortsida neråt och för detta räcker inte hållaren till (och så vill jag inte ha skärmen monterad ens om det gick).
Användarfel??

aake
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Du har rätt!
Jag lyckas inte heller att få appen till liggande läge.
Vissa hållare går dock att rotera.
 
Toppen