• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Android GPS

G

Göran & Carola

Guest
Sv: Android GPS

Hej!

Jag kör iGO för Android fungerar klockrent. Finns att ladda hem på nätet, fungerar med ett flertal kartor, t.ex. TeleAtlas, Navteq m.fl. som också finns att hämta hem.

Var kan man ladda ner program & kartor?
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.893
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Android GPS

Jag hittar den inte på Android Market. Däremot finns den på App Store (iPhone) för 749 kr som är i dyraste laget. CoPilot för Europa kostar 469.-.

Jag köpte CoPilot för Europa till min iPad. När jag installerade blev jag tvungen att välja del av Europa. Valde Norden. Vill jag nu ha resten av Europa kostar det nästan lika mycket till. CoPilot verkar riktigt bra men är inte så prisbilligt som det verkade från början.

Krister N
 

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Sv: Android GPS

Prova "Waze" som är ett gratis program, kanske inte 100, men bli bättre och bättre vid varje ny uppdatering
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Jag köpte CoPilot för Europa till min iPad. När jag installerade blev jag tvungen att välja del av Europa. Valde Norden. Vill jag nu ha resten av Europa kostar det nästan lika mycket till. CoPilot verkar riktigt bra men är inte så prisbilligt som det verkade från början.

Krister N

Kan du inte lägga till andra länders kartor efterhand? Så funkade det i Android. Jag har endast Nordics till iPhone som kostar 189:-.
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Android GPS

Navigon Mobile finns just nu till det rabatterade priset 395:- på Market.
Erbjudandet gäller bara under en kort tid.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Det verkar vara i stort sett samma app, så den är definitivt värd att satsa på. Många säger att den är överlägsen Navigons fristående navigatorer.

Jag har en äldre version till min Android (2.6.1) som har en del övrigt att önska men den nya verkar bättre.
 
Senast ändrad:
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Android GPS

Ja, jag har laddat ner den i min Desire HD nu, och är klart imponerad av vad jag sett hittils.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Android GPS

Någon som testat flera GPS appar till Android?

Jag är van vid TomTom och tycker att TomTom visar "mera" av kartan.

Någon som har koll om det finns en motsvarighet på det viset?

En annan sak som känns bra med TomTom är att den zoomar in automatiskt vid en rondell mm...

Sist men inte minst gillar jag att kartorna ligger i telefonen och inte ute på nätet.

Ja det var lite vad jag tycker, någon som kört med TomTom och har koll på andra likvärdiga Appar som kan detta?
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

En annan sak som känns bra med TomTom är att den zoomar in automatiskt vid en rondell mm...
Sist men inte minst gillar jag att kartorna ligger i telefonen och inte ute på nätet.

De flesta navigationsapparna zoomar in eller ut beroende på hastigheten. Det är väl bara Apellos appar (Wisepilot, Telia Navigator och Telenor Navigation) som inte har kartorna i telefonens minne. Navigons, CoPilots och iGos kartor är på ca 1,5 GB och laddas ned till telefonens minne eller minneskort.

Beträffande hur mycket man ser av kartan beror på om kartläget är 2D, 3D eller Panorama View 3D.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Android GPS

Har downloadet, som back-up for min Garmin. ( navigon kan jo inta visa billeder och tekst )

Pris: 402 KR

Det syntes jag er okay
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Android GPS

Har laddet efter dette link :)

Der er alle dom features dom siger :) uten extra neddladninger. Trukket på banken 402 SEK, det må siges at väre okay :)

Kan det tänkes at du Knarrevik, kan inlägge billederne i din mobil, och linke dertil istedet for en url på nettet ???

Må lege mere med den en dag :):)
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Android GPS

Nu ska vi se...
Wisepilot blev min vinnare efter att ha testat flera av de stora programmen.

Men... går det att få in HBKs POIs?:confused:
 
Toppen