• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Har varit och hämtat husbilen från vintervilan så jag hann bara se sista perioden. Växjö tryckte på för en kvittering och den kom, tack vare återigen en onödig utvisning av Sevc. Då trodde nog Lakers att nu grejar vi det och vips ett mål i baken. Ganska typiskt. Spännande fortsättning. Logiskt så vinner Lakers sjunde o avgörande i Skellefteå!!!
 

Jatta

HBK Medlem
Inlägg
69
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
13579
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Har varit och hämtat husbilen från vintervilan så jag hann bara se sista perioden. Växjö tryckte på för en kvittering och den kom, tack vare återigen en onödig utvisning av Sevc. Då trodde nog Lakers att nu grejar vi det och vips ett mål i baken. Ganska typiskt. Spännande fortsättning. Logiskt så vinner Lakers sjunde o avgörande i Skellefteå!!!

No way, "Stan" borrar ned huvudet och kör för sjätte, kanske sjunde matchen.
Guldet stannar norr om Dalälven.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Grattis Växjö till SM- Guldet detta fixar inte SAIK när man inte vinner hemma,
Synd bara att det är bara en massa importer som gör Växjö till vinnare,
Kan inte vara bra för svensk ishockey detta såg även att Brynäs är ute efter spelare från annat land och det ger mig ingen glädje längre att se ett svenskt lag med bara importer i första och andra femman.

/Pelle
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Härlig match som spelades ikväll. Återigen var det bortalaget som vann, återigen var det laget som gjorde första målet som vann. Växjö spelade stundtals väldigt stabilt även när Skellefteå tryckte på i slutet.
Glädjande att se hur H Evertsson byggt detta lag och har hittat dessa starka importspelare samt på vilket sätt han byggt ledartrojkan. Om några år då ungdomsverksamheten har kommit igång på riktigt kommer det förhoppningsvis vara en hel del egna produkter.
Glad över att ha biljetter till torsdagens batalj i Vida arena, hoppas nu Växjö kan vända en del av statistiken.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Den stora besvikelsen av att inte ha fått möta Skellefteå i finalen förra året börjar släppa nu, första slutspelsmötet lagen emellan börjar nu närma sig avgörandet! Vänder Skellefteå det här så är de mycket värdiga ett tredje guld. :yes:

En direkt guldmatch i Vida! Vem hade vågat hoppats på det efter den knackiga första halvan av säsongen och alla viljelösa plattmatcher mot bottenlagen ? Härligt, det kan inte bli bättre! :)

Grattis till att ha fått tag i biljetter, de tog väl slut på mindre än en timme?
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Mycket märklig finalserie. Hemmaplansfördel för bortalaget!! Växjö återigen något starkare. Fick fast AIK i deras egen zon och skapade många giftiga situationer. Det logiska blir väl att Växjö fixar sitt första SM-guld, men inte hemma i Vida arena utan i 7:e och avgörande matchen i Kraft arena.
Hur som helst nu skiter jag i den här finalserien, nu är det RANGERS som gäller!!!!

Må bästa lag vinna.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Härlig match som spelades ikväll. Återigen var det bortalaget som vann, återigen var det laget som gjorde första målet som vann. Växjö spelade stundtals väldigt stabilt även när Skellefteå tryckte på i slutet.
Glädjande att se hur H Evertsson byggt detta lag och har hittat dessa starka importspelare samt på vilket sätt han byggt ledartrojkan. Om några år då ungdomsverksamheten har kommit igång på riktigt kommer det förhoppningsvis vara en hel del egna produkter.
Glad över att ha biljetter till torsdagens batalj i Vida arena, hoppas nu Växjö kan vända en del av statistiken.

Alla våra egna produkter drar som skott till AHL dom stannar inte SHL, det blir lika för Växjö som för alla andra lag i SHL så är verkligheten.
SHL idag håller ingen hög standard många länder som är före oss nu.

/ pelle
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

SHL idag håller ingen hög standard många länder som är före oss nu.

/ pelle

Håller med om NHL och KHL men vilka andra menar du?

I CHL deltog 44 lag från 11 länder. Efter gruppspelet var det 16 lag från 5 länder kvar som gjorde upp i slutspelet. Och hur gick det? ;)
 

Bilagor

  • CHL.jpg
    CHL.jpg
    118,1 KB · Visningar: 0

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Fler länder i Europa som är mer attraktivt att spela i och mer pengar, då väljer dom bättre att spela där pga det, sen att CL är en annan sak jag tittar hellre på en SHL match med lovande spelare från Sverige än en massa importer som inte tillför svensk ishockey ett smack, annat än att ett lag fullt med utländska spelare vinner SHL, våra bästa juniorer drar till AHL och det borde vara det första att se till att inte händer.
Se bara på Holmström bäst i slutspelet, skulle vara mycket bättre att se fler sådana spelare i SHL, tyvärr chansar dom flesta och drar till USA och Canada för tidigt anser jag.

Sen kanske många lag inte lägger ner så mycket på att vinna CL så den statistiken känns inte särskild intressant.

/Pelle
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Hur som helst nu skiter jag i den här finalserien, nu är det RANGERS som gäller!!!!

Köpelag!!! I NHL är det bara en massa importer i varenda lag som inte tillför nordamerikansk hockey ett smack, helt värdelös ishockey att titta på när det bara är utländska spelare! Eller hur Pelle?

;)
 
Senast ändrad:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Köpelag!!! I NHL är det bara en massa importer i varenda lag som inte tillför nordamerikansk hockey ett smack, helt värdelös ishockey att titta på när det bara är utländska spelare! Eller hur Pelle?

;)

Dom har sin utvecklingsliga AHL vad har vi ? Vad det gäller NHL så har jag ett val stänga av tv:n, här hemma ska jag i Gavlerinken se en massa importer och det vill jag inte se, jag vill se svenska ungdomar utvecklas och bli toppspelare i Sverige och det får man inte i dag då dom drar som skott till AHL och jag pratar inte om NHL, konstigt nog är dom bäst i världen trots alla importer kan det bero på att dom tar hand om sina ungdomar på ett bättre sätt skulle tro det så värdelös liga är du nog ensam att tycka, varför är inte SHL intressant för ungdomar att spela i om den är så bra, ser bara mest gamla gubbar idag och hockeymässigt sett är dom det när dom passerat 30 år.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

En lättnad att det inte var värre för Hennessy, det såg otäckt ut när det hände och kunde gått riktigt illa. Se nu till att förlänga kontraktet med Josh, Evertsson!

aj.jpg
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Ikväll gäller det! För Skellefteå är det vinna eller försvinna, blir intressant att se hur de hanterar den pressen, det var länge sedan Skellefteå hade en måste-match att spela då man alltid haft ledningen i slutspelsserierna. Den förra matchen i Skellefteå som var den viktigaste hittills och man "bara skulle vinna" hanterade man inte så väl.

För Lakers del handlar det om fokus, igen. Nu ska man inte bara övervinna hemmaspöket i den här finalserien, det handlar ännu mer om att hålla förbjudna guldtankar borta och bara fokusera på nästa byte. Nu börjar den mentala styrkan sättas på prov för den unga klubben och krav ställs på att de erfarna spelarna visar hur pressen ska hanteras och inställningen vara. Lakers tränare Nicklas Rahm tog ju HV71s första otippade SM-guld 1995 och borde veta hur stenen ska dras. Kallio har två SM-guld med Frölunda 2003 resp 2005, Nihlstorp och Patrik Lundh har båda vunnit SM-guld med Färjestad, samt några VM-guld och andra mästerskaps- och ligatitlar i gruppen. Så länge alla uppträder med samma inställning och karaktär som Hennessey senast, som efter att ha blodat ner isen med befarad ögonglobskada, sydde ihop ansiktet och fullföljde matchen, så kan det gå vägen redan ikväll. Sådana hjältar gillas, hoppas verkligen att Hennessy blir belönad med ett nytt kontrakt! :cool:

Ännu en lång dags väntan på en ny oviss och spännande match, sista hemmamatchen för säsongen. :)
 
Toppen