• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

För Lakers del känner jag precis tvärtom, är femton svenskar nu och bara Cory Murphy kvar i laget som inte har ett EU-pass. Färre transatlanter men sämre lag, hade mycket hellre sett det tvärtom. Hillding har jag längtat efter men att ersätta Noah Welch, Rhett Rakshani, Nick Johnson m fl blir svårt.

Men ironiskt att alla som beklagade sig över Lakers transatlanter nu river, sliter och drar i dem från alla håll i bästa Ullareds-stil :D

Pelle, Sweatt som försvann var väl inte heller speciellt ursvensk? ;)

I Lakers spelade Nick Johnson i förstakedjan med Robert Rosén och Kiskinen, alla tre i topp i +/--statistiken. Blir intressant att se hur det går för Nick i Brynäs med annan omgivning.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

För Lakers del känner jag precis tvärtom, är femton svenskar nu och bara Cory Murphy kvar i laget som inte har ett EU-pass. Färre transatlanter men sämre lag, hade mycket hellre sett det tvärtom. Hillding har jag längtat efter men att ersätta Noah Welch, Rhett Rakshani, Nick Johnson m fl blir svårt.

Men ironiskt att alla som beklagade sig över Lakers transatlanter nu river, sliter och drar i dem från alla håll i bästa Ullareds-stil :D

Pelle, Sweatt som försvann var väl inte heller speciellt ursvensk? ;)

I Lakers spelade Nick Johnson i förstakedjan med Robert Rosén och Kiskinen, alla tre i topp i +/--statistiken. Blir intressant att se hur det går för Nick i Brynäs med annan omgivning.

Tror det blir Anton Rödin och Greg Scott och förstakedjan dom gjorde det bra dom med sedan kommer ju nygamla Enterfelth och Ollas åter från skador båda från första och andra kedjan, någon bra back oxå med Tommy Sjödin som backtränare, blir en intressant start på säsongen.
Synd på Bill bara, får se om han passar in i sitt nya lag, dom riktigt bra svenskarna är redan klara för nya lag och gått vidare så det blir nog fler transatlanter och finnar i SHL.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

HV71 får tuffast tänkbara öppning - först Skellefteå borta för att därefter möta Lakers hemma ;)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Yes! Publikfavoriten Ilkka Heikkinen med sin långa klubba är tillbaka i Lakers! Tack Evertsson. :)

Då är målvakts- och backbesättningen klar, återstår ett par forwards. Personligen hoppas jag att man förlänger med Hennessey.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

I både Färjestad och Luleå verkar råda rena värvningshysterin, i synnerhet Luleå verkar vara med och rycker i alla åtråvärda spelare. Får de ihop dem till lag så blir både Färjestad och Luleå potentiella guldkandidater nästa säsong.

För Lakers del vore det en önskedröm om Dennis återvände och tog ett nytt avstamp från Lakers, men vad jag förstår är Luleå där också. Men man kan alltid hoppas att Dennis själv vill tillbaka :)
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Brynäs har fina nyförvärv oxå och inte klara ännu, letar center i toppklass,
Hoppas Enterfelth tog skadan på rätt sätt då är det en super comeback och även Ollas, så se upp det blir inte lätt att vinna SM nästa säsong.

/Pelle
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Josh Hennessy blir kvar hos mästarna

Yes!!! Hennessey har skrivit på för två år! Vilken sommarpresent! Det är svårt att inte älska någon med den inställningen, t o m Noah Welch blev djupt imponerad: "– Om jag vore general manager i den här ligan hade jag ringt hans agent i kväll och erbjudit honom ett kontrakt för nästa säsong. Det var en otrolig insats. Han kom tillbaka och spelade med galler, men förutom det märktes det inte alls att han hade fått en puck rakt i ansiktet. Där är en kille som vill vinna" som Welch sa efter att Hennessey blodat ner isen i första och kommit tillbaka i andra mot Skellefteå.

Joshnasan.jpg


Spelade finalen med brutet näsben

Nu är det bara Dennis signatur som saknas för att euforin ska bli total :)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Menar de att Dennis är så dyr att han inte ryms i budgeten eftersom Hennessy skrev på? Låter märkligt tycker jag, hoppas nog lite ändå ;)
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Ikväll blev det till att lyssna på Sam Hallams föreläsning om säsongen samt hans ledarskap. Otroligt intressant där det fanns en hel del matnyttigt att ta med sig. Fokus, balans och låga förväntningar var något som han hela tiden återkom till. Passade också på att ta en närbild på bucklan.
(Hur vänder jag på bilden, börjar tröttna på dessa liggande bilder hela tiden)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    972 KB · Visningar: 0
Toppen