• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.480
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Efter 1 veckas vila och 1 match så är SAIK igång på vanligt sätt såg enkelt ut i Växjö, undrar vad dom funderar på nu för SAIK var bättre på alla platser.

/Pelle
 

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Tack alla för ni tror på SAIK men men inga segrar i förskott ska vi som SAIK-fans ta ut, det är långt kvar och Växsjö är inte att leka med ett mycket bra lag. Klart att man hoppas på att få vara på möjligheternas torg och fira SM-guld men det blir tufft! Må bästa lag vinna!!:msn_beer::dog:
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.480
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Hade SAIK som favoritlag på 70-talet och det var hårde Hardy som jag gillade mest av alla då :D fick vara med och fira SM guldet då i Gävle synd att vi inte kunde vara på plats.Efter det är jag Brynäsare från topp till tå :D

/Pelle
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Ikväll var Växjö bättre, vann de där viktiga närkamperna. Steen i målet var riktigt bra. På lördag är det väl SAIKs tur att vinna, om det skall fortsätta på det här viset?

Grattis till Moskosels Axel - nu bättre än Sedinarna!!

/Bengan
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Bortaplansfördelen avgör? :D

Nästa match blir otroligt spännande, igen! Lakers har haft sin dipp eller läromatch, jag tror inte att de kommer att uppträda lika lojt och håglöst igen (om de nu inte tar ledningen med 3-1 i matcher, då kan det inträffa, det vore rätt typiskt för årets upplaga ;)). Min nyfikenhet gäller nu mest hur Skellefteå kommer agera, kommer de fortsätta att nöta på i samma spår och bara försöka göra det ännu fortare, eller kommer de ändra något taktiskt? Idag var Lakers ännu bättre än i första matchen i sin höga press tyckte jag, ska Skellefteå klara sig ur den måste de ändra sitt i mitt tycke ganska förutsägbara sätt att spela på. Riktigt bra match idag tycker jag, den hade det mesta! Härlig finalserie! :)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

3231824_1200_674.jpg
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Skellefteåtränaren Hans Wallsons syster och föräldrar bor tydligen i Växjö sedan många år, där ser man. Alla har vi en anknytning och personlig koppling till Växjö och Lakers :D
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Du är välkommen i Lakers ändå, i Lakers gör vi inte skillnad på var folk kommer från :D
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Får också gratulera Linköping om de lyckats locka Rakshani till sig för nästa säsong. Mycket bra spelare.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Ikväll gäller det!

Ska Skellefteå kvittera igen med ännu en bortaseger eller kommer Lakers att bryta trenden och ta SM-finalens första hemmaseger? Fullsatt hemma-arena verkar snarare vara en belastning än en fördel för dessa två lag. Hittills påminner trenden oroväckande om förra årets semi mot Färjestad som inleddes med fem bortasegrar, om man ska vara vidskeplig.

Jag hoppas att Lakers ikväll kan bemästra pressen från hemma-publiken och bevara kylan och fokus på vad de håller på med, i så fall lär det bli en jämn och spännande batalj.

Spelbolagen tror med ett litet övertag på Skellefteå-seger ikväll.

Lång dags väntan nu...
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Bra och tät match! :) Trist att ingen trend kunde brytas, bortalaget och första målet vann igen. Men intressant att se att Skellefteå anpassat sitt spel efter Lakers, det var inte igår de gjorde det ;)

Och skönt för Steen att första insläppta målet inte blev det enda i matchen.
 
Toppen