• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Frölunda blev slutspelsklara igår och Lakers blev det i praktiken då jag inte tror att Färjestad hämtar in 9 poäng och 42 mål på tre matcher. Ikväll kan Lakers även bli teoretiskt klara, liksom Linköping. Hoppas på Örebro också, det blir härligt med tre hungriga lag som aldrig vunnit i slutspelet, ruskar om tillvaron lite för etablissemanget. :cool:
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Spännande match igår med två lag som i mycket tog ut varandra. Inför straffläggningen så hade bägge lagen 7 poäng och 7-7 i målskillnad i årets inbördes möten, jämnare kunde det inte bli. Lakers vann skotten men Skellefteå matchen efter straffar. Synd att Rakshani bommade sin, hans konstnummer var värd ett bättre öde.

Nu väntar HV, Linköping eller Örebro i kvarten, upplagt för rysarserie vilket det än blir. Härligt! :D
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Ja då var "serielunken" klar och den avslutades med en seger över Färjestad. Det var tur att inte FBK mönstrade nr 19 (nyförvärvet överst) utan att han fick vila till 8-delsfinalen.:) Matchen var stundtals avslagen men Lakers visade lite klass i andra då de gjorde 4 raka mål och därefter kändes matchen avgjord. Blev imponerad av Färjestads tre juniorer som matchades, kan deras intensitet smitta av sig blir Färjestad farliga. Lakers går mot en mycket oviss serie mot Örebro, känns som detta är Lakers mardrömsmotståndare.
 
Senast redigerad av en moderator:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Lakers går mot en mycket oviss serie mot Örebro, känns som detta är Lakers mardrömsmotståndare.

Jag hoppades nog på Örebro då det känns som Lakers har allt att vinna i den kvartsfinalen efter att ha torskat i vartenda möte med dem i serien ;)
Min mardrömsmotståndare av dem var nog HV då de har gruvlig revansch att kräva på Lakers efter att ha blivit förnedrade i de inbördes mötena i år.
Men det är mest en känsla jag har, givetvis. Jag tycker det var roligt att det blev Örebro, ett mycket duktigt lag som inte skall underskattas. Härligt! :)
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Vad tysta alla FBK:are är blev ni chockade när Brynäs vann?

/Pelle Brynäsarn
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

grattis till segern.förhoppningsvis kan vi tända till en gång till. annars är det bara lyfta på hatten och grattulera


Puss o Kram Johnny

Inte ens jag trodde på detta, satt bara o gapa och fattade ingenting.
Så här har inte Brynäs krigat sedan första delen av SHL det blir spännande avslutning.

/Pelle
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.538
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: SHL

FBK loggo 5.jpg

Som jag sa, det är inte över innan kärringen sjungit sista versen. :D
Avgörandets stund i Löfbergs Arena i morgon.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.538
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Hej

Game over. Kärringen har sjungit färdigt. Tyvärr lite falskt :D
Grattis Brynäs till slutspelsplatsen.
 
Toppen