• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Zoologisk bildgåta

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Zologisk bildgåta

Stämmer rätt väl med några Anser-arter; spetsbergsgås, stripgås t.ex., men inte tillräcklig information för att gissa på denna bild. Kommer mer bilder eller annan info?
aake

PS. Har lite svårt att se vitsen med att dra igång ytterligare en biologisk bildtävling just nu. Har du tagit bilden hemma i Sigtuna?
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Zologisk bildgåta

Stämmer rätt väl med några Anser-arter; spetsbergsgås, stripgås t.ex., men inte tillräcklig information för att gissa på denna bild. Kommer mer bilder eller annan info?
aake

PS. Har lite svårt att se vitsen med att dra igång ytterligare en biologisk bildtävling just nu. Har du tagit bilden hemma i Sigtuna?

Inga ytterligare bilder följer. Bilden tagen i Sigtuna kommun. Denna bildtävling är zologisk, inte biologisk. Du är helt fel ute med Dina gissningar.
Peter
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Zologisk bildgåta

Det kan för all del vara en gräsandshane, även om det finns en lång rad andfåglar med rosa fötter och vit undergump. Och när slutade zoologin att vara biologi?
Det är nog snart 2 år sedan jag körde biologiska bildgåtor senast, så jag kan inte förstå varför du vill köra två liknande tävlingar parallellt?
aake
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Zologisk bildgåta

ALLDELES RÄTT AAKE. Det är en gräsandshane.
Jag har aldrig påstått att zoologin slutat vara biologi.
Se vad som sägs om rubriken "Under Markisen" : Här snackar vi om vad som
helst och har det gemytligt. Det står mig alltså fritt att lägga in hur många bildgåtor som helst.
DSC_8055.jpg

Massa hälsn / Peter
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Zologisk bildgåta

Harry
Visst får du det, men jag är tveksam till om medlemmarna orkar med två likartade tävlingar samtidigt? Vi får väl se.
Hälsningar
aake
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Zologisk bildgåta

Harry
Visst får du det, men jag är tveksam till om medlemmarna orkar med två likartade tävlingar samtidigt? Vi får väl se.
Hälsningar
aake

Tack, det var storsint. Min gåta kommer man ju i alla fall inte att kunna tröttna på eftersom den nu är avslutad.
Funderar på att starta en ordgåta. Typ "vad är ironi". Verkar som om alla inte vet det.
Hälsn / Harry Hymer
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Zologisk bildgåta

Ja, hur var det: "snackar om vad som helst och har det gemytligt".
Förra gången (2009) som jag körde biologiska bildgåtor fick tråden drygt 43.000 besök och stämningen var rätt god, men vi är ju fler och andra medlemmar nu. Du hittar säkert någon annan tråd som intresserar dig mer.
aake
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Zologisk bildgåta

Ja, hur var det: "snackar om vad som helst och har det gemytligt".
Förra gången (2009) som jag körde biologiska bildgåtor fick tråden drygt 43.000 besök och stämningen var rätt god, men vi är ju fler och andra medlemmar nu. Du hittar säkert någon annan tråd som intresserar dig mer.
aake

Det gör jag säkert, men detta var en intressant tråd. Alltid fascinerande att lära sig lite mer inte bara om fåglar utan även om människor. Funderar lite på vad
"andra medlemmar" kan tänkas innebära. Tycker medlemmarna verkar trevliga
och det kan väl vara kul att få "slänga käft" ngn gång emellanåt. /Peter
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Zologisk bildgåta

Hej!

Kan inte låta bli att göra ett inlägg.
Om en tråd är överflödig, helt ointressant eller bara för mycket borde den ju själv dö. Ser inget problem och behöver inga svar på detta inlägg.

Hälsningar Kerstin
 
F

F.d. 9757

Guest
Sv: Zologisk bildgåta

Fina fågelbilder och trevligt med lite att klura på, själv hann jag inte svara innan rätta svaret kom.:)
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Zologisk bildgåta

Men det var ju inte menat som konkurrens och inte ens som en tävling utan som en ironisk kommentar till min tråd.

Men visst tycker jag att det är långt ifrån optimal timing om avsikten hade varit att dra igång två likadana tävlingar samtidigt. Det har ju faktiskt funnits tillfälle under de två år som gått sedan min föregående tävling i detta forum.

Jag kör något dygn till innan jag tar ställning till om jag skall lägga ner eller ej.

aake
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Zologisk bildgåta

aake, du behöver inte tänka på att lägga ner, min tråd är ju avslutad så du kan fortsätta med din tävling utan att känna dig störd.
Lycka till med tävlingen
Harry Hymer
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Zologisk bildgåta

Tack för det Harry, men om jag fortsätter med tävlingen eller inte beror i första hand på vilken respons jag får på gåtorna. Ett stort forum som detta är nog inte det lämpligaste för tävlingsformen. I ett mindre format, med mailkontakter, så kan deltagarna svara pass till dess han eller hon når önskad svårighetsgrad.
Och nu när du inte längre känner behov av att vara ironisk så skulle jag uppskatta om du gjorde ett nytt försök med mina gåtor.
aake
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Zologisk bildgåta

Jag är rädd för att lusten att ironisera kvarstår men kan tyglas(haha).

DSC_0004.JPG

DSC_0046.JPG

Lämnar nu denna fågelgåtetråd. Tycker f.ö. att fågelfotografering är "dösvårt". Lev väl och lycka till med gåtorna hälsar Harry
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Zologisk bildgåta

Om nu aake lägger ut en tråd, som är mycket kul och lärorik, fattar i allafall inte jag varför en till ska lägga ut en tråd till som är mycket lik denna och tjata om att den inte är det. Det är sådant här som är sämst med öppna forum. Kan bli "sandlådediskussion" som oftast leder käpprätt åt skogen. Tillför inget. Låt aake hålla på med sin trevliga tråd och hitta på något annat.

Skådarträff kanske vore något under våren? aake kanske kan fixa något. Mycket trevligt i så fall.

ha de............:dog:
 
Toppen