• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Zenec E-3766

Mrcardu

HBK Medlem
Kommun
Portugal
HBK-Nr
25401
Medlemskap
2025
Zenec 3766. Har problem att få trafikinfo på gps. Bilen är två år och aldrig funkat i Sverige men däremot i Tyskland. Finns en symbol med två bilar och där skall det bli en liten antenn ( typ samma som mobilen med wifi uppkoppling)när den är igång och ger info Har kollat alla inställningar och gjort alla uppdateringar men det hjälper inte. Någon annan som möjligtvis har en Zenec och kan ge mej tips.

Helena & Lasse

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2025
Din mottagare har funktionen TMC som inte är aktiv i Sverige,
Min Garmin har samma funktion 765T, TMC fungerar ypperligt i Tyskland och guidar en förbi eventuella stau på A-vägar.
Men i Sverige så får vi lyssna på Trafikradion eller via hjälpsamma förare som rapporterar in i Google Maps eller Waze t.ex.

Zenec Z-E3766 kan visa trafikinformation och hjälpa föraren att undvika trafikstockningar. Den har både TMC-mottagare för analoga data och DAB TPEG för att visa trafikinformation i nästan realtid. Z-E3766 stödjer även gratis TPEG och betalversioner som "V-Traffic". (enligt chatGPT)

Trafikinformation i Zenec Z-E3766:
  • TMC och TPEG:
    Enheten har både en TMC-mottagare för traditionella trafikmeddelanden och en DAB TPEG-funktion som ger detaljerad trafikinformation i nästan realtid.

Toppen