• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Zacko med på cykeln

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Hej

Någon som har nån ide om hur man kan ta med en cocker spaniel på cykelstyret?
Finns det någon större cykelkorg att köpa eller måste man göra något själv?

P-O
 
Senast ändrad:
L

Lelle_22

Guest
Sv: Zacko med på cykeln

Hej!
Claes Olsson har en extrastor cykelkorg.

Lelle_22
 
H

hianders

Guest
Sv: Zacko med på cykeln

Hej! Jag hade Hobbe hund (nu 13,5 år) med i cykelkorg till jobbet när han var runt ett år och vägde kanske runt 7-8 kg. Det gick jättebra och jag hade kopplet på "omutifallatt" att han skulle vilja hoppa ur. Han visade aldrig några tendenser till detta dock.

Lycka till med ert projekt!

Inger/fru hianders
 
F

F.d. 55379

Guest
Sv: Zacko med på cykeln

Min Tollare är med på jobbet var dag. Jag har köpt en hundkärra som jag har efter cykeln som hon sitter i när hon inte vill springa längre.
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Zacko med på cykeln

Vi köpte en flätad korg på en marknad model större,fungerar bra till vår Havanes vikt ca 9 kg,men det käns i styret att man har några kilon mer än vanligt,så sväng inte för tvärt,men det har gått bra ännu.

Berra
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: Zacko med på cykeln

Håller med Berra.Vi har en bishon frise som jag hade i en korg på styret. det var inte speciellt trevligt att cykla med, så nu har vi en cykelkärra.



Fungerar jättebra plus man får med lite packning:)och är lätt att fälla ihop.

( dessutom bra att ha med sig när man cyklar iväg för att handla mat )

// Pär
 
J

JaLi Jkpg

Guest
Sv: Zacko med på cykeln

Hej, vi har både cykelkärra och cykelkorgar till våra hundar. Fördelen med kärran tycker jag är att man inte behöver ta ur hundarna när man stannar cykeln, har man dom i korgen så måste de ju ur för annars är det ju risk att cykeln välter. Vår cykelkärra har vi skickat efter från www.handigeherrn.biz den är lite dyrare än kärror från Biltema mm men mycket mer funktionell, den är större och har platt botten, vi är jättenöjda med den. Hund-cykel-korgar med galler över korgen finns att köpa på flera olika ställen och i lite olika storlekar, vi skickade efter våra från www.zoosajten.se men om man "googlar" på cykelkorg + hund så får man fler träffar på företag, priset kan variera. Välsorterade affärer som säljer hundprylar brukar också ha dessa korgar. Vi får inte ner två hundar i en korg trots att våra hundar är rätt små, de väger ca 3 kg vardera.
/ Liza
 
Toppen