• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ytterligare en nykomling

F

F.d. 1997

Guest
Hej!

Då var det dags för ytterligare en husbilsintresserad att säga "Hej!" Vi är en familj med två barn på 4 och 2år. Vi saknar allt vad erfarenhet heter när det gäller camping och husbil.

Vi har iallafall blivit intresserade av husbilar då vi ser möjligheter till trevliga utflykter och miljöombyte under helger och semester.

Har läst en hel del på Husbilsklubbens hemsida, det är en febril aktivitet här, vilket är bra!

Kommer säkert att be om råd både vad gäller tankar om husbilen som förhoppningvis kommer att inköpas någon gång i framtiden. Det verkar vara rätt säsong för inköp just nu. . .

Hälsningar
David med familj
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Ytterligare en nykomling

Välkomna som medlemmar när ni känner för det! Det är alltid rätt säsong att köpa husbil, det verkar inte som om att dom är billigare till vintern faktiskt. Många använder bilarna året om och de flesta är nöjda med dom och har inte bråttom att byta. Då husbilsintresset bara blir större och större så finns det ju också ett större urval på begagnat idag än vad det gjorde för några år sedan.
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Ytterligare en nykomling

Hej David, och välkommna som intresserade.
Som medlemmar får ni tillgång till fler sidor, så det är väl inget att tveka på?
För att få råd inför ev. husbilsköp har ni hamnat helt rätt. Tänk bara på att ta god tid på er, och prova lite olika alternativ innan ni bestämmer er!
Ha det gott så länge, så ses vi kanske frammåt våren.

/Thomas & Lena
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Ytterligare en nykomling

Hej och Välkomna till Husbilsklubben.se
Hoppas att ni ska trivas i och med gänget här.
Lycka till med husbilsköpandet när nu det blir.
Det kan gå fortare än man anar.

Ha de
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Ytterligare en nykomling

Hej David med familj och välkomna till klubben.
Kolla igenom våra trådar, det är oerhört lärorikt. Ställ gärna frågor, inga frågor är dumma, jo, bara de som inte ställdes.
Här finns det erfarenhet och alla delar gärna med sig av sin erfarenhet.
Välkommen!
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Ytterligare en nykomling

Hej och välkomna!

Hoppas ni väljer att bli medlemmar, det finns en uppsjö av information på denna sajt.

Vi är också nya i "gemet" och även vi har småbarn i bilen som tycker det är riktigt kul med husbil.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Ytterligare en nykomling

Hej David och välkommen till denna sajt.

När det gäller köp av Husbil så kan du inte ha långt till SMC som ligger i Partille hälsar kurt.b
:D
 

Noras mormor

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
1400
Medlemskap
2021
Sv: Ytterligare en nykomling

Hej !!
Vi heter Lasse och Birgitta, vi har bestämt oss för att vi ska börja åka husbil.
Har precis köpt en Eura 585 sp 2001 ska hämta den imorgon 28/9.hos Tumbo husbilar.
Ska bli jättespännande vi har aldrig campat förr så det här blir utmaning.
Våra stora barn med familjer tycker oxå att detta ska bli kul,dom trodde nog aldrig att vi
skulle komma till skott.
Ja nu har vi iallfall gjort det.vi får väl se hur det går.:wub:
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Ytterligare en nykomling

Välkommen Noras mormor.
Du har kommit till rätt klubb, massor av hjälpsamma medlemmar med en lång erfarenhet som gärna delar med sig av sina kunskaper.
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Ytterligare en nykomling

Hej David och välkommen till denna sajt.

När det gäller köp av Husbil så kan du inte ha långt till SMC som ligger i Partille hälsar kurt.b
:D

Hej kurt.b
Det stämmer! Långt är det inte, kanske 1,5km. Har varit där och tittat några gånger och även fått en del tips. Som nybörjare inom detta område blev jag glatt överraskad när det visade sig att de tillverkar husbilar där och att de började så tidigt med tillverkningen! Det verkar vara rejäla doningar med bra värmesystem. Vinkelkök och kylskåpet i arbetshöjd verkar vara vanligt på SMC-bilar och det tycker jag känns bra.
Hälsningar
David
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Ytterligare en nykomling

Hej igen David.

Vår medlem Kölis är ägare till en SMC. Har Du frågor om denna bil så tror jag att Du kan fråga honom.

Jag vet att det finns flera som har SMC i denna eminenta klubb.

Fråga bara, det är som Roberth skriver: Det finns inga dumma frågor utom dom som aldrig blir ställda.
Hälsar din granne Kurt.b

:music-icon: ;) :D
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Ytterligare en nykomling

Jag glömdeihåg en sak.

Det Du skriver om att ha kylskåpet i rätt arbetshöjd.

Det är ju så att Björn på SMC är ju inte dum precis. Han frågade KVINNORNA redan på 70 io talet hur dom ville ha utrustningen i köket.

Han menade att det var ju ingen ide att fråga mannen. Han var ju bara intresserad av hur många hästar motorn var på.

Nej, Björn hade fattat hur en slipsten skall dras.

Det är därför som dom har lyckats så bra med sina Kök.
Naturligtvis så har dom lyckats bra även med den övriga utrustningen.

Nej, nu hör jag själv hur det låter. Du tror att jag gör reklam för SMC-- NEJ OCH ÅTER NEJ.

Det gör jag inte, jag försöker bara berätta varför SMC var så tidiga med att ha kylskåpet i rätt höjd.

Förövrigt så kan Du se att jag har en Vw som jag är jävl--t nöjd med, även om inte kylskåpet sitter i rätt höjd.
Hälsar kurt.b
:music-icon: ;) :D
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Ytterligare en nykomling

Hej!
Tack alla, för det varma välkomnandet! Passar på att önska alla en trevlig helg. Vem vet kanske ät det ett antal som packar sina husbilar i skrivande stund för att ge sig ut på en weekendresa?
Hälsningar
David med familj
 
Toppen