Mats/Inger Nilsson
HBK Medlem
Någon som har erfarenhet av xiaomi sticka till Tv:n funkar det bra trött på Chromecasten
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Den är lite seg, hänger sig någon gång och Allente (Canal Digital) saknas som app.
I övrigt så är den kanon.
Kör Mi-stick fungerar mycket bra,driver den via tvns (LTC)usb,inte alla tv klarar dock detta utan kräver separat usbuttag.Någon som har erfarenhet av xiaomi sticka till Tv:n funkar det bra trött på Chromecasten
Absolut, så är det - men saknar en sådan app likväl.Allente-appen saknar version för Android TV, det har ingenting med Xiaomi att göra. Allente-appen hänger dock sej ganska ofta för mej, även hemma.
Kan man streama från mobilen eller måste jag ha Wifi
Är ni i Apple-träsket såsom vi så är det en bra idé, skapligt enkelt och lite spännande att fixa till...Absolut, så är det - men saknar en sådan app likväl.
Funderar därför på att modifiera apple-tv´n och ta med i husbilen.
Men går det att använda telefonen som WifiJag tröttnade också på Chromecasten (förra året).
Köpte då den tidigare Xiaomi TV-stickan (inte 4k alltså). Såååå mycket enklare att hantera och bättre funktion. Inget laggande.
Vi har Boxer hemma och då kan man ladda ner Tele2-play-appen i TV-stickan och får då samma kanaler som i Boxer-abonnemanget.
Jag använder telefonens funktion "Mobil hotspot" som då gör att stickan kopplar upp sig mot telefonens wifiMen går det att använda telefonen som Wifi
Tyvärr har man tagit bort den funktionen i senaste uppdateringen av stickan,jag kör SVTplay om jag vill begränsa dataförbrukningen.Tips är också att begränsa dataanvändning under inställningar\nätverk. Gäller alla AndroidTv-enheter. Så går det åt lite mindre data för all streaming samt att vissa bakgrundsaktiviteter begränsas.
Nej, det går att ladda ned som separat app så får du den inställningen.Tyvärr har man tagit bort den funktionen i senaste uppdateringen av stickan,jag kör SVTplay om jag vill begränsa dataförbrukningen.
Såg att den appen också är borta nu..... Surt.Nej, det går att ladda ned som separat app så får du den inställningen.
Jag har köpt en sådan kabel adapter men får inte det att fungera hur skall jag ställa in mobilen och Tv:nEnklaste lösningen är nog annars en hdmi-kabel till telefonen: Lightning till HDMI Adapter - Spegla din iPhone / iPad skärm - Elgiganten
Har inte testat eftersom jag köpte en Mi stick 4K, hade jag inte köpt den så hade jag nog först testat med kabel.
Har bara kört adapter och kabel från vår iPad Pro, med den så var det bara att sätta adapter. I paddan, hdmi-kabeln i adapter och tv - välja hemifrån som ingångskälla. Och då blev det bild. Skiljer säkert på andra mobiler och plattor.Jag har köpt en sådan kabel adapter men får inte det att fungera hur skall jag ställa in mobilen och Tv:n