• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Xiaomi

Rulleriet

HBK Medlem
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Den är lite seg, hänger sig någon gång och Allente (Canal Digital) saknas som app.
I övrigt så är den kanon.

MI-stick är fantastisk, Allente-appen saknar version för Android TV, det har ingenting med Xiaomi att göra. Allente-appen hänger dock sej ganska ofta för mej, även hemma.

OBS, att det numera finns även 4K version av MI-stick, som jag nyss köpte.
Tror att det var en nyare Android version och lite mer internminne jmf med den gamla, men egentligen behövs inte 4K i husbilen (men hemma under vintern).

/GB

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Allente-appen saknar version för Android TV, det har ingenting med Xiaomi att göra. Allente-appen hänger dock sej ganska ofta för mej, även hemma.
Absolut, så är det - men saknar en sådan app likväl.
Funderar därför på att modifiera apple-tv´n och ta med i husbilen.

Nya Mi TV Stick 4K kör Android TV 11 och har dubbla mängden minne.
Skulle jag köpa en Mi Sticka idag, skulle jag troligen köpa den nya då den är färdig med Android TV 11 och ”överlever” längre.

Kan man streama från mobilen eller måste jag ha Wifi

Du kan streama till den, eller köra internetdelning och använda apparna direkt i stickan.

Tommy Nyman

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Absolut, så är det - men saknar en sådan app likväl.
Funderar därför på att modifiera apple-tv´n och ta med i husbilen.
Är ni i Apple-träsket såsom vi så är det en bra idé, skapligt enkelt och lite spännande att fixa till...

Vi följde denna... Konvertera Apple TV för 12V , någon har bytt hela spånningskortet och jag tror att wifi.se säljer tjänsten att bygga om.

Västkustcamparen

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2025
Jag tröttnade också på Chromecasten (förra året).
Köpte då den tidigare Xiaomi TV-stickan (inte 4k alltså). Såååå mycket enklare att hantera och bättre funktion. Inget laggande.

Vi har Boxer hemma och då kan man ladda ner Tele2-play-appen i TV-stickan och får då samma kanaler som i Boxer-abonnemanget.

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2025
Jag tröttnade också på Chromecasten (förra året).
Köpte då den tidigare Xiaomi TV-stickan (inte 4k alltså). Såååå mycket enklare att hantera och bättre funktion. Inget laggande.

Vi har Boxer hemma och då kan man ladda ner Tele2-play-appen i TV-stickan och får då samma kanaler som i Boxer-abonnemanget.
Men går det att använda telefonen som Wifi

NotaBene

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2025
Tips är också att begränsa dataanvändning under inställningar\nätverk. Gäller alla AndroidTv-enheter. Så går det åt lite mindre data för all streaming samt att vissa bakgrundsaktiviteter begränsas.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2025

Sambal

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4891
Medlemskap
2025
Jag har använt en sådan adapter under en längre tid och det funkar bra.
Frånsett att det är glappkontakt så att så fort man kommer åt kabeln eller anslutningarna eller telefonen så bryts anslutningen.
Så man måste vara försiktig och inte röra något när man tittar på TV. Väldigt irriterande…

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Jag har köpt en sådan kabel adapter men får inte det att fungera hur skall jag ställa in mobilen och Tv:n
Har bara kört adapter och kabel från vår iPad Pro, med den så var det bara att sätta adapter. I paddan, hdmi-kabeln i adapter och tv - välja hemifrån som ingångskälla. Och då blev det bild. Skiljer säkert på andra mobiler och plattor.

Toppen