• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

WIS/ASRA program

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Hej
Köpte ett program från USA som alla Mercedes auktoriserade verkstäder använder. Fick lite referenser i det från Mercedes i Malmö om hur man skall bete sig med en fråga jag hade. Väldigt intressant. Man slår bara in bilens VIN nr så får man all information sin bil hur den bestyckades från fabriken i Tyskland. Har hållt på med det ett par kvällar och kommit en bit in i det men inte så långt. Någon som känner till detta mera ? Det står massor om det på nätet men väldigt avancerat.
 
Senast ändrad:

casa diva

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5165
Medlemskap
2024
Sv: WIS/ASRA program

Hej!
Jag har använt ett sådant program till min Sprinter 616 CDI 2004 i ca 5 år och det har fungerat bra. Dvs jag kunde inte få info om hur bilen var konfigurerad från fabrik men det framgick av andra dokument jag hade. Jag tolkade det så att eftersom programmet är en nedladdning av en 'live' session i en dator i USA som sedan körs i en sk virtuell dator omfattar den ingående databasen endast bilar levererade i USA (eller möjligen Nordamerika). Däremot fanns ju all info om service och reparation och elschema av alla system. Vad är din fråga egentligen? Vad har du för modell? Jag kan ju se om din bil finns i mitt program!
Mvh
Claes
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: WIS/ASRA program

Hej
Om min bil finns alla uppgifter. 412D,1996 års modell
Mina svårigheter att hitta reparationsanvisningar mm
Harnu betällt ett likadant program nu men inte på en virtuell dator. Skall omfatta alla MB från 1992 till 2005. Programmen är ju så billiga så det var ok (150:)
Enligt mercedes skulle det stå hur jag ev tar bort färdskrivaren och hur jag koppladeinen varvräknare eftersom det finns ingen i bilen. Att ta bort färdskrivaren är inte så viktigt. T.om kanske kul att ha kvar men varvräknare har hög prioritet.
 
Toppen