• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wirehus?

H

hianders

Guest
Hej!
Skulle vara intressant att veta vad ni som har Wirehus till era husbilar har för erfarenheter av produkten. Jag tänker då på sådana saker som passform, utförande o.dy.
Snötäcket på vår bil är nu drygt 40 cm och det börlar kännas lite oroligt.

Hasse A
 

Maggan o Åke

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
1409
Medlemskap
2024
Sv: Wirehus?

hej hasse
vi har ett coverstore över vår bil tak + fyra väggar och vi är helnälda med vårt. det är inte så stor prisskillnad på det o ett wirehus. ni är välkommna hit o titta på det.
maggan o åke
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Wirehus?

Det är ett ganska enkelt men stabilt skydd för husbilen. Jag har haft ett i 8 år som fungerar utmärkt. Bra passform och stabilt.

4778d1188281334-malmo0226.jpg


Läs mer på hemsidan: www.wirehus.nu
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Wirehus?

Håller med Gunnar. Vi satte upp vårt efter sommaren. Har klarat höstens stormar utan problem. Vi täckte också en gavel och en halv långsida för att få ett skyddat hörn för förvaring av sommar/vinterhjul mm.

Bra bemötande och snabb åtgärd efter felleverans från Wirehus.
 

Bilagor

  • DSCN1746.JPG
    DSCN1746.JPG
    383,1 KB · Visningar: 78
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Wirehus?

Nyfiken vad säger byggnadsnämden ,eller frågar man inte
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Wirehus?

Varför fråga? Det är ett tillfälligt övertäckande av husbilen och det är tillåtet. Huset är lätt demonterbart om grannen skulle klaga. Om man först pratar med honom om sin avsikt så brukar det inte vara något problem.
 
H

hianders

Guest
Sv: Wirehus?

Hel Roland
Hur stort är ert tält, på bilden ser det ut att vara 3,6 brett och 2.7 högt?

knyttet
Bygglov mest aktuellt i tätt område men först ska man ha ok från närmaste grannen.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Wirehus?

Vårt hus är 2,50*3,60*8,00
Vi köpte lite större än nödvändigt för att lätt komma in och ut i bilen (använder den ibland som gäststuga där) och för att ha plats framför för förvaring.
 

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Inlägg
120
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021
Sv: Wirehus?

Köpte och satte upp ett i höstas.
Mycket nöjd. Enkelt att transportera. Hämta det i Lindesberg på takräcket och mindre delar inne i bilen. Körde sedan ner till landet, nästan 50 mil.
Monteringen enkel och instruktionerna på CD är bra. Tog en dag med extra handräckning ett par timmar. Då är det 8 x 3,6 x 4 m. Osäker på höjden men det är fritt 3,2 m. Perfekt passform.
Det färdiga resultatet är stabilt. Ok får man för stor snölast bör man nog skotta. I Lindesberg fick jag veta att de har en konflikt med någon där huset säcka ihop under snölasten, men det rörde sig om mycket snö.

Hälsningar
Hans
 

ViJa

HBK Medlem
Inlägg
103
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
15908
Medlemskap
2025
Sv: Wirehus?

Lyfter en gammal tråd

Har varit i kontakt med Jarek på wirehus och fått en ett gott bemötande vid diskussion om storleken jag kan tänkas behöva.
Mina funderingar är bl.a om ni som delat med er av era kunskaper här ovan har kvar era wirehus och om det tillkommit några synpunkter?
Om ni plockar ner/upp det säsongsvis, upplever ni konstruktionen smidig att jobba med och är delarna tåliga, grejer som skruvas med slits ju mer än det som får förbli sittande?

Synpunkter, från flera användare välkomnas

Må gött
Jan-Åke
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Wirehus?

Vårt hus har åkt upp och ner ett antal gånger. Det är inga problem - tål att monteras/demonteras. Däremot ställde en storm (drygt 40m/s på Hanö inte långt härifrån) till det - slet loss några vajerfästen och krökte ett par rördelar.
Jarek ställde upp med nya delar utan problen och kostnad.
Ett redskapsskjul i plåt blev helt demolerat, så det blåste rejält...
 
Toppen