• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

WiPro larm problem går inte att larma på ?

Valkyria

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
11031
Medlemskap
2025
Kan inte larma på med fjärrkontrollen som vanligt, vad kan problemet vara ?

Ser då jag skickar ett sms till bilen att status raden för om larmet är på eller av saknas…?

Larmet var monterat vid leverans 2018 och har aldrig krånglat tidigare ! Upptäckte detta efter stor service, 4års service, vad kan ha hänt ?

Någon som haft liknande problem ?

mvh
Magnus
 

Bilagor

  • E2878A8D-BB6E-4F2F-A564-B8734542EEA9.jpeg
    E2878A8D-BB6E-4F2F-A564-B8734542EEA9.jpeg
    147,5 KB · Visningar: 17

Valkyria

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
11031
Medlemskap
2025
Har alltid använt samma fjärrkontroll som jag låser bilen med och den låser bilen utan problem. Är väl canbus kopplat så att säga. Har även försökt skicka sms koden ”ON” för att få larmet att reagera… men inget hjälper !

Hade bilen larmad kvällen innan servicen. Håller på att försöka få något vettigt svar från verkstan men dom har det ganska körigt ! Tycker det är skumt att status raden för larmet är borta, alltså ”Wipro off” raden i sms:et…
 

Valkyria

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
11031
Medlemskap
2025
Tänker ni på Thitronik appen ?

Använder inte den, tror mitt larm behöver uppgraderas för att kunna använda den…!?
Jag skickar bara sms med t.ex meddelandet ”Status” och får då svaret som bilden visar…

När vi är i bilen och larmar på så brukar jag titta på den röda dioden på instrumentpanelen som bekräftelse att allt är ok och det var så vi upptäckte att larmet inte slogs på efter servicen. Så då testade jag att skicka sms och upptäckte då skillnaden i sms svaret från larmet.
 
Toppen