• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Winnebago ägare!

F

F.d. 9480

Guest
Har någon en aning om var elektronikenheten sitter som styr tillslag av värmaren på en Winnebago Elandan -89 ? När jag startar värmaren så börjar fläkten snurra som vanligt men brännaren startar inte upp som den gjorde förr efter ca 30 sec. ( och inte efter 5 minuter heller). Någon sa att det ev sitter en säkring i elcentralen i fläkten ( ej denna i bodelen).
Se gärna min sida på objektet:
www.daytona.zoomin.se
Finns det något intresse av en Winnebago sektion i denna klubb?
Hälsningar Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 9480

Guest
Sv: Winnebago ägare!

Jag tor jag fomulerade mig lite fel i frågan. Det gäller samtliga Amerikanska husbilar. Jag vet att dessa finns i klubben. Och dessa är ju lite anorlunda i el, vatten, byggnation än de Europeska. Därför tror jag att det kunde vara trevligt med en liten avdelning eller så för att sporra andra till renovering / köp av dessa modeller!
 
M

mikkis

Guest
Sv: Winnebago ägare!

vad är det för värmare du har? diesel eller gasol???
 
F

F.d. 52911

Guest
Sv: Winnebago ägare!

Hej !
Eventuelt har du Suburban NT värmare (gas) i bilen det finns en electronisk "printet cirkuit" platta ca 6x10 cm ,aldeles intill värmaren (under sätet vid dinetten i min bil).
Fick bytta den av samma anledning du beskriver, alt funkade när den var bytt.
De går sekert att reparera ,jag fick beställa ifrån usa.
Hoppas du hittar grejen.
Hälsningar
paulkaj
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Winnebago ägare!

ring och prata med dom på Bisk AB där vet dom säkert hur du ska lösa ditt problem.
 
F

F.d. 9480

Guest
Sv: Winnebago ägare!

ring och prata med dom på Bisk AB där vet dom säkert hur du ska lösa ditt problem.

Hej!
Jodå Bisk har jag pratat med men han sa bara "sök efter en elektronikenhet" Var den fanns visste han tydligen inte?!
Det fanns visst 2 modeller. Med säkring smidig och bra, utan säkring dålig och dyr. Nu fortätter sökandet!
 
F

F.d. 9480

Guest
Sv: Winnebago ägare!

vad är det för värmare du har? diesel eller gasol???
Hej!
Gasol med en fast ank som jag hoppas jag slipper ta bort och provtrycka! Orginal var det ju en bensinmotor så det finns ett bensindrivet elverk på 115 V.
Den var ju enorm! Så jag tog bort den och har nu skaffat en bärbar 220 bensinelverk.
Men mycket eldragning är ju kvar innan det blir åka på riktigt!
 
Toppen