• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wifi.se

Essal

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Hej
Är det någon som har använt Wifi.se?
Hur funkar det i så fal. Har funderingar på det när jag kör mot Spanien för tv, internet o telefon.
lasse
 

ae.in.gbg

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Härryda
HBK-Nr
15015
Medlemskap
2024
Hej!
Vi använde det i juli-augusti i Sverige-Danmark-Tyskland-Österrike-Italien o det funkade jättebra att streama tv bl.a.
Vår 14åriga son var jättenöjd med stabil uppkoppling, ända gångerna det inte funkade var när vi bytte land eller någon region i Italien, men efter omstart av routern (en rut950), så funkade det perfekt igen.
Mvh
Anders
 

Mick Rougnar

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
23252
Medlemskap
2024
Hej, såg just annonsen från WiFi.SE i Caravan Club's utskick.
För 500GB surf tar dom 2695:-/ år.
Frugan och jag har mobilabbonemang från Telenor obegränsat.
Vi köpte till ett sim-surf kort och betalar för det 828:-/år.
Då har vi obegränsat surf i Sverige, och när vi åker ut i Europa så har vi 100GB/månad.
Dvs 1200 GB på ett år. Det fungerar väldigt bra för oss.

Mick R
 

ae.in.gbg

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Härryda
HBK-Nr
15015
Medlemskap
2024
Det är inga problem alls.
Jag använder hela potten varje månad.

Sen är det väl en gräns om du använder surfen mer än 4 månader, men där vet jag inte vad som händer.
Säker någon som kan fylla i det
Att det funkar i Sverige tvivlar jag ej på, det är mest att jag är skeptisk till om det verkligen funkar att använda lika mycket i tex i Italien, detta efter vårat besök i somras då vår son hade drygt 10GB kvar på sin surfpott, som hade funkat i Sverige, men det finns något finstillt i abonnemanget (comviq) som förklarar att så ej är fallet i Europa, därav min fråga.
Mvh
Anders
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Att det funkar i Sverige tvivlar jag ej på, det är mest att jag är skeptisk till om det verkligen funkar att använda lika mycket i tex i Italien, detta efter vårat besök i somras då vår son hade drygt 10GB kvar på sin surfpott, som hade funkat i Sverige, men det finns något finstillt i abonnemanget (comviq) som förklarar att så ej är fallet i Europa, därav min fråga.
Mvh
Anders
Jag har nu varit i Italien/Spanien och Holland sen den 1/8 och det funkar. Har alltid funkat fint alla andra år
Hemma har jag ingen pott

Edit: Har Telenor
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Hej, såg just annonsen från WiFi.SE i Caravan Club's utskick.
För 500GB surf tar dom 2695:-/ år.
Frugan och jag har mobilabbonemang från Telenor obegränsat.
Vi köpte till ett sim-surf kort och betalar för det 828:-/år.
Då har vi obegränsat surf i Sverige, och när vi åker ut i Europa så har vi 100GB/månad.
Dvs 1200 GB på ett år. Det fungerar väldigt bra för oss.

Mick R
hej ! du säger att du betalar med Telenor 828 kr / år ? du menar per mån ell ?
 

Wifi On Board

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
30898
Medlemskap
2024
Hej @Mick Rougnar tack för informationen. Hur menar du att du har 1200GB roaming per år. Får du behålla surfen, dvs all roaming. Jag trodde man förlorade den roaming man inte använde varje månad, varför jag har svårt att förstå hur man få tillgång till 1200GB per år. Om du inte använder 100% av den roaming varje månad har du inte 1200GB, utan bara vad du använder. Jag bara försöker förstå hur du tänker? Om man har 100GB varje månad så stämmer detta, men då måste man använda allting samt det börjar om varje månad. Tror det är få som exakt har koll på detta samt använder exakt 100GB roaming varje månad. Får du spara denna surf så är det ett mycket bra abonnemang, men jag har inte hört att man kan göra det. Intresserad av feedback. Telia har något liknande, men där får man inte behålla surfen mer än en månad. /Nicklas
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Det verkar finnas enormt utbud på abonnemang och kort. Även samma leverantör kan ha olika pris på samma tjänst.
Kan inte admin skapa en tråd med typ ett Excel först som de fyller vart efter folk presenterar sina olika varianter?
Det skulle ge betydligt bättre översikt över vad som finns tillgängligt.
 

Essal

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Men tråden handlar ju om Wifi.se - Mobilt bredband som fungerar i hela Europa (EU/EES) de har väl inte direkt ett enormt utbud av tjänster, och inga abonnemang som jag tolkat dem.
Jag köpte 100Gb hos dem i dec-20 till husbilen, har bara varit i sverige och det har funkat klockrent överallt, troligtvis ryker de Gb jag inte förbrukat när ett år passerat (?).
hej
jag har wifi.se, köpte 500gb och är nu i spanien nätet funkar 100%, ser bla på svensk tv och är mycket nöjd med systemet. har Inget att klaga på.
 
Toppen