• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wifi.se

Skrutten z

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Östersund
HBK-Nr
11898
Medlemskap
2024
Har läst om wifi.se liksom deras hemsida. Det verkar vettigt för oss som åker t ex i Spanien. Har någon köpt produkten o tjänsten? I så fall hur har det funkat?
Mvh!
Hans
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Husbilsklubben.se har diskussioner med WiFi.se om ett medlemserbjudande från deras sida till alla medlemmarna i Husbilsklubben.se
Det är inte svar på din fråga men det kan vara idé att avvakta en tid så hoppas vi att kunna återkomma med mer information.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Produkttypen er ikke uvanlig, har selv brukt tilsvarende fra Aldimobil i Australia. En kjøper en sim med et fast trafikkvolum som kan benyttes over oftest et år, normalt er det mulig å velge om en selv må aktivt utvide volumet når en nærmer seg grensen eller om en vil legge på automatisk fornyelse. Hadde også et tilsvarende løsning som ble markedsført av Australia Post for reiser i Europa - det produktet var laget av en mobilopperatør i Estland og var endel dyrere enn wifi.se sin løsning. Med dagens grenser på roaming volum i Europa så kan et slik produkt være en løsning som tillegg til det volum en har hver måned i sin mobil.

Fordelen er at en betaler for et kjent volum data og har opp til et år på å bruke opp dette, men kan lett kjøpe til ekstra volum for samme pris pr GB.
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
En variant för de som inte streamar filmer natten igenom är hallons (3's nät) abonnemang för 55+ billigt och bra. Ute i EU kan användas 8Gb/mån. Sträcker man sig över ett månadsskifte har man 16Gb och har partner i husbilen samma abonnemang har man 32Gb. För 99 kr/mån. Fria samtal och SMS. Man sparar ej använd surf upp till 100Gb. (möjligtvis kostar nya ab lite mer). Har alltid 108Gb som rest på min telefon, som används som hotspot.
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Provade för 2 år sedan nått liknande som wifi.se som använde operatören 3:s nät, men eftersom täckningen var dålig på många ställen, så avvänder jag numera istället ett Telenor kontantkort och tankar på 100 GB åt gången för 449:- och som gäller i 31 dagar, lillgrabben förbrukar ju en hel del data :) och eftersom vi inte är ute året om så tycker jag kostnaden är helt ok! och det finns ingen begränsning på mängden data inom EU, så man kan använda upp alla dessa 100 GB
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Läs operatörens avtalstext som ofta innehåller förbehåll som kan påverka ditt val av abonnemang/operatör.
Där kan det stå hur mycket av din surfvolym som du får förbruka utanför Sverige men inom EU/ESS vilket kan vara väsentligt lägre än volymen inom Sverige.
Där finns ofta en tidsgräns på max 4 månaders vistelse utanför Sverige men inom EU/EES innan abonnemanget stängs av eller övergår till en helt annan kostnad.
Mer och mer görs och kommer att göras via nätet så ta till en ordentlig volym av surf.
 
Toppen