• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Wi Fi

stefan.

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
35819
Medlemskap
2025
Hej hur gör ni med Wi Fi I Husbilen när man är ute och reser. Måste man leta efter något ställe som har??

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Har en router i bilen men använder oftast mobilen som hotspot (delar internet från telefonen)

Ramis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
38291
Medlemskap
2025
Följdråga angående wifi.. om man har tele2 obegränsad datamängd inom Sverige gäller det även i Norge?? Funderar på att åka dit i sommar.

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025
Hej hur gör ni med Wi Fi I Husbilen när man är ute och reser. Måste man leta efter något ställe som har??
Finns inte många ställen med publik WiFi, och om det finns är det riskfyllt och segt. Använd mobilens hotspot. Mängden Gb utomlands varierar med vad du betalar. Ett sätt att hålla kostnaderna nere är att också använda hustruns (oj) telefon och köra över ett månadsskifte,

Vanligtvis använder man inte mycket Gb hemma och det sparade över (den lilla) utlandspotten kan bara användas inom landet.

You get what you pay for!

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2029
Vi har Telenor obegränsat i Sverige, router i husbilen med ett eget kort, 100-200gb/30dgr i EU. Funkar perfekt.

Awester

HBK Medlem
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
29936
Medlemskap
2027
Hej Stefan, jag körde en teletonika router med puck på taket på min förra HB. Reste runt några år och insåg att internetdelningen på min Iphone användes mera än routern. Så denna gång hoppar jag över det hela och kör en Ipad med sim kort och chrome castar när det behövs. Hamnar jag utomlands så köper jag ett ett lokalt kort. Blir billigare i slutändan. Telenor har bra fart enligt mig å då är jag en som jobbar med nätverk!

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej Stefan, jag körde en teletonika router med puck på taket på min förra HB. Reste runt några år och insåg att internetdelningen på min Iphone användes mera än routern. Så denna gång hoppar jag över det hela och kör en Ipad med sim kort och chrome castar när det behövs. Hamnar jag utomlands så köper jag ett ett lokalt kort. Blir billigare i slutändan. Telenor har bra fart enligt mig å då är jag en som jobbar med nätverk!
Kör med samma. Telenor kontantkort surf. Har en 4G router som även har band 28. Då fungerar det även bra i glesbygd. Så viktigt att kolla att routern kan hantera Band 28

Toppen