Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!
Till Tv kan du behöva Chrome castingen om den inte redan är inbyggd. Och en router som går att köra på 12volt. Dom flesta 230V Routrar har en strömadaper som ger 12.v till routern. Kör så i husbilen. Inga problem när man kör och har ca 14Volt i elsystemetVilken bra lösning finns det på Wi-Fi i Europa. Vill att den ska funka till tv, surfplattor 2 st.Har idag Telia mobil med fri surf.
Behövs cromcast el liknande?
Tacksam för tips.
Tack för svar.Till Tv kan du behöva Chrome castingen om den inte redan är inbyggd. Och en router som går att köra på 12volt. Dom flesta 230V Routrar har en strömadaper som ger 12.v till routern. Kör så i husbilen. Inga problem när man kör och har ca 14Volt i elsystemet
Jag använder Chrome appen i hörnet på mobilen/plattan. Chrome castingen är länkad till routernTack för svar.
Hur speglar /använder vi sim-kortet från telefon till router, bra om telefon funkar som tidigare.
Telia fungerar bra inom EU, du har dock en begränsning på 50GB per månad, använd mobilen som hotspot.Vilken bra lösning finns det på Wi-Fi i Europa. Vill att den ska funka till tv, surfplattor 2 st.Har idag Telia mobil med fri surf.
Behövs cromcast el liknande?
Tacksam för tips.
Det går inte, du måste ha ett separat simkort i routern, telefonen fungerar som vanligt om du använder den som hotspot.Tack för svar.
Hur speglar /använder vi sim-kortet från telefon till router, bra om telefon funkar som tidigare.
Jag kör Telenor samt Telia kontantkort i min router, Telenor är billigast/mest GB ,men har begränsningar i hur det fungerar i olika länder, Tyskland fungerar Telenor bra, men i Frankrike byter jag till Telia för att få bra uppkoppling, detta fungerar bra för mig i större delen av EU, tittar på nyheterna ibland på TV ,annars utnyttjar mest för surf och då räcker GB som jag har på kontantkorten bra 250/50GBLånar/breddar frågan:
Har ett abbonemang hos Fibio, fördelaktigt som pensionär med 40 Gb och ett extra simkort för routern där jag kan förbruka surfen på det kort jag använder. Allt detta för 318 SEK. Fungerar bra i Sverige även i norrland och var helt klanderfritt i Norge för några år sedan; full täckning överallt, imponerad! Känns lite dumt att byta ett sådant avtal till något annat.
Men vi åker en del i Tyskland, och däromkring, under den varma årshalvan. Där har det blivit sämre och sämre uner åren. Skall jag då byta till ett annat abbonemang eller, med mina begränsade språkkunnskaper, köpa ett kontantkort till routern då jag är där och vilket skall jag då välja?
TV klarar jag mig utan även om det kan vara givande att titta på Rapport på kvällen via SVT play eller någon timma SR play emellanåt.
Vad kostar detta?Finns bara ett alternativ i min mening. Starlink. Fungerar fantastiskt och är prisvärt. Nackdelen för vissa är routerns strömföbrukning, för andra grundarens politiska förehavanden.
Finns olika "abonnemang ". Mitt kostar 600kr mån. Går att pausa och slå på. Fri surf och fungerar under färd.Vad kostar detta?