• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Wi-Fi forsterker

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
:) Hei.

Når vi reiser rundt i Europa ønsker vi å følge med på de hjemlige nyheter via vår
MAC laptop. Vi kjøper da en kodet tilgang på campen, men noen ganger er signalet
så svakt at vi må gi opp å få noe inn.

Når vi var på tur i Sverige :) i juni var vi innom Euro Caravan&Consulting i Tyresø
og kjøpte en Wi-Fi forsterker som kalles Z-200. euro-caravan.se

Nå er den innstalert og testet med meget godt resultat. Normalt hjemme i min stue
finner MACèn 9 nettverk, med Z-200 tilkoblet får jeg inn 19 nett, og styrken på
mottatte signaler er vesentlig forbedret.

Jeg forsøkte også ute i båthavnen, der tok jeg inn ett svakt signal. Etter tilkobling av
forsterkeren fikk jeg inn 9, flere meget sterke (og åpne).

Det blir spennende å forsøke når vi drar på tur i høst.

Prøver å legge inn to bilder av forsterkeren, vi er vel ikke alene om behovet?

Sommerhilsen fra Atle.

Bilagor

• WiFi forsterker 001.jpg
    WiFi forsterker 001.jpg
    1,3 MB · Visningar: 9
  • WiFi forsterker 002.jpg
    WiFi forsterker 002.jpg
    1,9 MB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Sv: Wi-Fi forsterker

Det är väl egentligen ingen WiFi-förstärkare, utan ett USB-nätverkskort med en skaplig yttre antenn?
En WiFi-förstärkare skulle jag nog klassa som en repeater, dvs ta emot en WiFi-signal, förstärka den och sedan sända ut den igen.

En annan liknande produkt som har varit uppe här på forumet tidigare, är Rocket:
ROCKET - Trådlöst USB kit för husvagn, husbil, båt 9 dBi antenn :: Klientutrustning :: Nätverksutrustning :: Trådlöst
Vilken som ger bäst signal vet jag inte, men den kostar bara 500 kr.

Tillbaka
Toppen