• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

WGS84

F

F.d. 50012

Guest
Hej!är det någon som kan förklara hur SCR:s GPS koordinater skall läggas in i en GPS eller kartprogram för att fungera? Dom skriver att det är enl. WGS84= hdddgrader mm.mm. Jag har provat med Grader, decimaler och grader minuter sekunder Inget stämmer jag hamnar på helt fel platser!
/Bertil.

Sv: WGS84

Ska du importera i en GPS, i så fall vilket märke?

Bifogar en zip-fil med 555 SCR-campingar i csv-format (för bl.a. Garmin 760) som du kan öppna i POI-Edit och spara i det format som du önskar. Därtill en bmp-fil (bildfil) med en campingikon.

//Roger

Senast redigerad av en moderator:
Sv: WGS84

Tackar så mycket för alla tips och för zip-filen. Jag har beställt en TomTom go 730T men inte fått den än men jag har laddat hem Användarhandboken och TomTom home, så man kan säga att jag ligger i startgroparna och väntar med spänning på GPS;en.

/Bertil

Tillbaka
Toppen