• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Westerqwarn

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Nu står vi i westerqwarn det omtalade stället i H B K berätta för mig det magiska med det detta ställe, finns miljoner ställplatser i Sverige som slår detta ställe.
Ni som påstått detta som bra har ni någonsin varit längre bort än 5 mil.
Herregud vilket uselt ställe.
/ Pelle
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Westerqwarn

Nu står vi i westerqwarn det omtalade stället i H B K berätta för mig det magiska med det detta ställe, finns miljoner ställplatser i Sverige som slår detta ställe.
Ni som påstått detta som bra har ni någonsin varit längre bort än 5 mil.
Herregud vilket uselt ställe.
/ Pelle

Jag har aldrig varit där men hört så många säga att det är bra. Varför tycker ni det är uselt?
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Westerqwarn

Jag har aldrig varit där men hört så många säga att det är bra. Varför tycker ni det är uselt?

En stor gräsplan med utsikt mot en liten fotbollsplan eller boulebana, maten inte bättre än på en vägkrog kanske vi hade otur, men vädret är fint iaf.
Nu har vi varit här och åker vidare.
 

Suning

HBK Medlem
Inlägg
1.343
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
7133
Medlemskap
2024
Sv: Westerqwarn

Måste säga att vi har helt annan erfarenhet av Westerqwarn.

Min fru och jag var där i torsdags och åt lunch, parmalindad kycklingfilé med balsamicosås och rostade rotsaker och det var verkligen mer än godkänt!

Vad gäller ställplatsen så är det många HBK:are som prövat den vid klubbmästerskapet i boule, och jag tror de flesta tyckte den var helt ok. Dessutom finns det ett helt nybyggt servicehus.

Så mitt betyg är med beröm godkänt!

/Sune
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Westerqwarn

Måste säga att vi har helt annan erfarenhet av Westerqwarn.

Min fru och jag var där i torsdags och åt lunch, parmalindad kycklingfilé med balsamicosås och rostade rotsaker och det var verkligen mer än godkänt!

Vad gäller ställplatsen så är det många HBK:are som prövat den vid klubbmästerskapet i boule, och jag tror de flesta tyckte den var helt ok. Dessutom finns det ett helt nybyggt servicehus.

Så mitt betyg är med beröm godkänt!

/Sune

För dom som gillar Boule klart godkänt, men vyer och naturupplevelser är underkänt och maten är lika god på alla ställen vi ätit på dvs i husbilen:D
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Westerqwarn

För dom som gillar Boule klart godkänt, men vyer och naturupplevelser är underkänt och maten är lika god på alla ställen vi ätit på dvs i husbilen:D

Jag kan hålla med om att just nu när dom renoverar kraftverket är det lite tråkigt. Men under sommaren med strömsholms kanal och kolbäcksån är det en härligt ställe vid vattnet. Men just nu har Mälarenergi vänt upp och ner på allt det som är fint.

Ägnar man en stund inne i kvarnen. Både i restaurangen och muséet så får man en inblick hur kvarnen fungerade. Intressant.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Westerqwarn

För dom som gillar Boule klart godkänt, men vyer och naturupplevelser är underkänt och maten är lika god på alla ställen vi ätit på dvs i husbilen:D

Pelle, du kan inte tro du får som på Norrlandskusten överallt...:wink::)

Galtsröm har tömningen igång för säsongen och den har börjat användas...
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Westerqwarn

Pelle, du kan inte tro du får som på Norrlandskusten överallt...:wink::)

Galtsröm har tömningen igång för säsongen och den har börjat användas...

Då tar vi den vägen i början på juni, vi siktar på Vildmarksvägen såg i ditt inslag att dom öppnar 6/6, blir spännande att se hur mycket snö det är kvar :D:D
 
Toppen