• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Webradio tips

F

F.d. 4220

Guest
Jag tänkte tipsa om ett litet program som ger tillgång till mängder av radio kanaler över webben.

Screamer Radio - Det bästa är att det är helt gratis.

Utvecklingen av programmet verkar ligga i träda just nu, men den version som finns fungerar alldeles utmärkt. Bara att installera och köra. Svenskspråkig kan man också få den. Dessutom går det också bra att spara ner sina favoriter till en kortare lista.


Och om man sen går ner på lite överkurs så kan man ganska lätt editera sina favoriter och lägga till nya kanaler man hittat via en enkel textredigerare som Notepad/Anteckningar.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Webradio tips

Jag ser att jag kanske skall förtydliga vad som är finessen med Screamer.
Man får tillgång till de kanaler som sänds i vanliga marknätet, Allt från SR till de reklamkanaler som sänds i Sverige, plus mängder av andra länder runt världen.

Det finns fler websiter strömmande musik. Last.fm är en av de trevligare, där man skriver in en artist man gillar och får en massa musik i samma genre - utan reklamavbrott.
 
Toppen