• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Webkamera varning

Eva och Ronald

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2024
Hej
Eftersom en del har skrivit och frågat hur man sätter upp webbkamera och position i husbilen till en hemsida så vill jag varna er för att köpa D-Links DCS-2121.
Vi som ni har tittat på använder D-links DCS-2120 och jag själv har oxå en AXIS kamera. DCS.2120 har utgått i D-Links sortiment och efterföljaren är då DCS-2121.
Helt kass i mörker och även när ljus typ gatubelysning hjälper till.
Jag kan sätta igång dom vid sidan om varandra mot gatan så kan ni se själva.
Bara en liten varning så ni inte köper grisen i säcken.
 
Senast ändrad:

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.426
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Webkamera varning

Tack! Men vad finns det för alternativ till D-Link 2120. Jag letar förtvivlat och var nära att köpa 2121 men hejdade mej! Har du nåt bra förslag kring 2500:-kr.
MVH JvH
 

Eva och Ronald

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2024
Sv: Webkamera varning

Tyvärr så har jag inte något svar på det ännu :-(
Men jag skall försöka hitta en ersättare med hjälp av kompisar.
Jo, jag har faktiskt några sådana :)
Imorgon är det måndag :-( tillbaka till gruvan.
 

Eva och Ronald

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2024
Sv: Webkamera varning

Om man skall ha kameran på insidan av rutan är det inte bra att ha lysdioder som då speglar sig i rutan på kvällen.
/Ron
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Webkamera varning

iCam - vakar över dig

Ur MacWorld:
iCam är en trevlig liten app som hjälper dig hålla koll på din egendom via övervakningskameror. Via ett serverprogram på datorn håller du koll vart som helst ifrån.

Antalet övervakningskameror ökar i samhället. Och det är ju för din egen trygghet, eller hur? Varför då inte öka tryggheten genom att sätta upp några egna kameror? iCam är det perfekta programmet för att hålla koll på vad som händer framför dessa kameror. Du installerar serverprogrammet på datorn/datorerna du kopplat in kamerorna till och sedan loggar du in med appen. Och vips så har du överblick var i världen du än befinner dig.

Du kan välja om du vill se en kontinuerlig videoström, eller om du vill att kamerorna ska ta en bild så fort något händer, alltså när kameran upptäcker rörelser. Du kan även ställa in så att du får push-notiser när något rör sig. Smart att ha som inbrottsskydd, eller för att se om sambon vaknat, om man är lagd åt det hållet.

iphone.jpg

Förutom bilder och video kan du även få audioströmmen skickad över nätet om du vill höra vad tjuvarna pratar om.

Vare sig du vill övervaka hemmet, husbilen, trädgårdslandets objudna gäster eller fågelbordets inbjudna diton är iCam ett bra köp. Funkar även på iPad.

Fakta: iCam

Länk: korta.nu/a7ea
Version: 2.0
Pris: 38 kr
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Webkamera varning

Och givetvis finns likvärdigt alternativ till Android, fast helt gratis i Android-market i vanlig ordning :)

IP Cam Viewer Lite
Remotely view and control your IP Camera, DVR, and Network Video Recorder using your phone.
Includes a database of public web cams around the world like Traffic Camreas.
Supports SSL, H.264, audio on some cameras, pan/tilt, optical zoom, presets, relay control and digital pinch to zoom.
Add your cameras to your home screen with widgets (controllable refresh rate).
Over 350+ different makes/models supported.

Klarar även USB-kameror om man strömmar video från datorn den är kopplad till.

Finns även i en betalvariant, men enda skillnaden såvitt jag kan se är att man slipper lite reklam (som man ändå kan plocka bort mha andra metoder).
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.426
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Webkamera varning

Ni som kan detta med nätverkskamera, Mats, Tom, Ronald, m.fl.! Vilken kamera rekommenderas i dagsläge. Jag kör med billiga kameror (KÖNIG bl.a.) som duger till övervakning men inget jag skulle lägga ut på hemsidan (undermålig kvalitet). Har ni något bra förslag?
Det var väl ändå anledningen att tråden startades!:)
Julian
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Webkamera varning

Annars finns iCam för Android också. Problemet kan vara att ställa in brandväggen.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Webkamera varning

Vilken kamera rekommenderas i dagsläge.

Ja du Julian, i dagsläget vet jag faktiskt inte. Jag har inte blivit imponerad över någon kamera med bra mörkerseende utan IR den senaste tiden. D-Link DCS-2120 var outstanding med detta (vilket absolut inte kan sägas om uppföljaren).
Tyvärr verkar mörkerseendet ha påverkats negativt av att upplösningen har ökat. Borde dock finnas NÅGON IP-kamera med bra egenskaper - men tyvärr går det inte att läsa sig till det på papper.

Jag meddelar om jag hittar något vettigt utan IR (blir inte bra om man har den innanför glasruta).
 
Toppen