• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Waeco Backkamera, går ej spegelvända bilden

F

F.d. 25239

Guest
Hej undrar om det är någon löser detta?
Jag har monterat ett Waeco Perfect View Lcd M70L med en Waeco universal färgkamera cam 27 (RV-27/N). Bilden är perfekt men vänd åt fel håll. t ex så visar den höger sida ute, på vänster sida i monitorn.
Bak på Lcd-monitorn så finns det två små piggar för att spegelvända bilden, hur jag än ställer in dom så går det inte att vända bilden.
Är det möjligen fel på kameran?
Tacksam om någon har en lösning, det blir jobbigt att tänka tvärt om vid backning.:)
Mvh
Magnus
 
Senast redigerad av en moderator:

jasno

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5229
Medlemskap
2025
Sv: Waeco Backkamera! Går ej spegelvända bilden !

Det är defentivit inget fel fel på grejorna utan på hur man tror att man kan använda dom. Jag har haft samma grejor och de funkar fel fritt om man kopplar rätt. Om du tror att det är fel på prytlarna så ring till dometic/Waeco i Gbg så fixar dom det åt dig.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 19256

Guest
Re: Sv: Waeco Backkamera! Går ej spegelvända bilden !

Hello Magnus,
I saw on this forum that a while ago you added a picture of the pinsettings of the Waeco CAM50C camera. I am looking for this setting and would ask you if you still have this schematic.
Thanks for sending.
Greetings from Holland.

Roel
 

elbozze

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Boden
HBK-Nr
26176
Medlemskap
2024
Sv: Waeco Backkamera! Går ej spegelvända bilden !


Min kabel var lila ej vit,den ska jordas vid spegelvändning.
Hej har nyss bytt till nyare husbil och narturligtvis satt det en waeco m70l med 27n kamera med bilden felvänd har gått igennom allt och ej fått till det, med så börja jag titta närmare på 6-poliga kontakten från kameran och då var stift 6 böjd mot jordhöljet, nån före mig har våldat dit det men lyckades böja ut det så nu är bilden rättvänd=spegelvänd som det ska vara, men har ett annat problem och det är att bilden flimrar nån som har en ide om vad det kan vara ?
 

Bilagor

  • Pinbelegung RV-24N-27N-neu-CAM50-80[1].pdf
    65,2 KB · Visningar: 17
Toppen