• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

vw buss

F

F.d. 13911

Guest
Hej
Jag har en vw buss från -75 som är husbilsinred, men den börjar bli gammal och förliten. Är nu fyra i familjen men vill ha en vw buss som alla kan sitta bältade i .
Finns det någon som vet var ja kan hitta en buss för ca 30000 i bra skick??
krav: bra motor och ingen rost, kanske med popupp tak eller föhöjd i taket
mvh Tomas:(

Sv: vw buss

Hej på Dig. Mitt bästa råd är att Du kollar på blocket. Men det vet Du väl redan. Lycka till, hälsar Kurt
:D

Kan man inte sitta 4 bältade i er buss Kurt? Även om den är Tectylskadad så är den ju ett klipp för den som vill ha en VW Transporter, husbil!

Tack, Kölis. Nej vi kan inte sitta mera än 4 personer totalt. Föraren + passagerare bredvid och två på "sängen".

Men jag kan meddela att det just nu så är all Tectyl borta och bilen är ju f-- mycket bättre nu än den var förut.
Så imorgon skall jag åka till Husbilshandlaren och fortsätta snacket.
Hls Kurt

:twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :D

Hej
Har bara kört min gamla buss från -75 men funderar på köpa en nyare -80 -90 talare med automat, är det någon som har erfarenhet av dom och vad man bör se upp med.
Har en -90 talare på gång men tar gärna emot tips på andra
Krav regad för 3

Tomas:wideeyed:

Senast redigerad av en moderator:

Hej comos!
Jag har själv en 90:a sedan två år, och har kört cirka 1000 mil.
Trivs utmärkt med den, fyra bältade platser, högtak med sängplats för två
(mindre) personer. Bensinare med manuell vx-låda.
Jag har inte haft några som helst problem, tror inte att den har några
större svagheter annat än "standardfelet", den är rostbenägen i karosskarvarna, spec bak. Och så bakluckan som brukar vara rostig i botten. Vattenkyld, aut. ventiljustering,
ingen kamrem att tänka på. Lättskött och lättservad.
Men en så "ny" tror jag inte att du får för 30.000:-!
/Agne

Hej Agne
Den ser fin ut
Vad tror du man får betala för en sån bil?
mvh Tomas

Senast redigerad av en moderator:

Hej Tomas
Jag skrev i mitt tidigare inlägg: högtak med sängplats för två
(mindre) personer. Jag menade att det finns fyra sovplatser, varav
två under högtaket (mindre personer-barn).
:(
Agne

Har nu sålt vår gamla buss, nu ser vi efter en annan
alla tips är välkommna typ 3a
ser även efter en typ 2a som är fin
Tomas

kolla på denna sida om du inte redan kollat där Nordiska Typ2-klubben
Har själv haft en 85 som jag byggt om till husbil har hafft den i 5 år nu jag och sambon har åkt runt i sverige ca 300-500 mil om året.
ska sälja den till våren efter besiktning fick ett par 2 or (bromsar) på besiktnig i sommras som ska ordnas.Det blir en större buss för oss nu men vi har trivts kanon med vw bussen. http://www.typ2-klubben.com/db/bussar/common/1540.jpg & http://www.typ2-klubben.com/db/bussar/common/1541.jpg
lilla motorn är att rekommendera 74hk 112 hk motorn brukar börja läcka kylvatten mellan topp och cylindrar.
bränsle förbrukning ca 0,9-1,0 i snitt.
om du vill bygga en egen inredning ska du kolla efter gammal post buss med hög tak kan bli billiga i pris
mejla gärna om du har fler frågor r.svenneryd@kbab.net :santa1:

Tillbaka
Toppen