• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vridbar stol

annokjell

FD HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Leksand
HBK-Nr
9997
Medlemskap
2021
Hej

Vi letar vridbara stolar/chassin ( förar och passagerarstol ) till en Fiat Ducato 1991 halvintegrerad. Kanske någon som har gjort lite hempul ?

Kjelle
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Vridbar stol

Det finns vridbara underreden att montera stolar på. T.ex. Van Man AB

Jag köpte pilotstolar med slät undersida och monterade på en vridbar historia.

Leta på nätet. Det finns säkert många varianter.

:)
 

annokjell

FD HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Leksand
HBK-Nr
9997
Medlemskap
2021
Sv: Vridbar stol

Hej
Jag hittade den här. Är det någon som har haft svängbara stolar i en gammal Fiat halvintegrerad och vet hur det fungerad ?
 
F

F.d. 54812

Guest
Sv: Vridbar stol

Hej
Jag hittade den här. Är det någon som har haft svängbara stolar i en gammal Fiat halvintegrerad och vet hur det fungerad ?

Det är nästan jo samma som jag tipsade om här i husbilsklubben.

Jag har en Fiat 1991 halvintegrerad jag har svängbar passagerare stol men inte forare (vet inte om det är original eller eftermonterat) det är en handtag på sidan om stolen när du drar den uppåt så har du möjlighet att vrida stolen 180 grade men i de små halvintegrerade bilar så finns inte så mycket utrymme att svänga helt ( ialla fall på min bil).

MVH
Rashad
 
Toppen