• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vovve

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
380
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Det måste finnas många hundägare bland oss husbilsägare. Vi ska snart åka ut för
första gången och undrar hur vi ska förankra våran vovve på bästa sätt. Säg att alla
bältade platserna är upptagna. Hur göra ?

Sussie
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Vovve

Vi har gjort så här, vi har en kanvas"koja" till vår Oskar som vi ställer på en soffa fast förankrad mellan ryggstödet och bordet. Vi kan även ställa den på golvet på något ställe den inte kan förflytta sig. Då anser vi att vår vovve färdas så tryggt det går.
:)
Eva & Hasse HBK 9
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Vovve

Vi har 3 hundar av märket Cavalier King Charles och en bil med långbäddar bak (Travelmaster). Vi har gjort så att vi sätter ett nät (nedklippt kompostnät) i framkanten av bäddarna, fastgjort naturligtvis och sedan har vi ett nät spännt över dem mellan bäddarna. Vi använde ett bagagenät som egentligen var med till en bil jag haft tidigare. Så har dom ochså lite plats att röra sig på under färden och vattenskålen kan stå inne hos dem.

Man ser ju dock dem som kommer körande med hunden i knät i framsätet och det tycker vi är helt förkastligt. Det behöver ju inte en gång hända en olycka utan det kan ju räcka med en kraftig inbromsning för att hunden skall komma till skada.

Vid ett enstaka tillfälle såg vi till och med att hunden satt i knät hos föraren!!!

Våra hundar älskar caminglivet för då är ju hela 'flocken' samlad tätt på varandra på ett ställe.

Hälsningar
Skipper
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen