• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VOLVO-husbil...Njaa

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Mins när sovhytt var stort.
Ja, i början när sömnpaus blev framtvingat av myndigheter, eller chaffisen inte orkade mer, så var det väl någon form av hängmatta/brits på sin höjd inklämt bakom stolarna som gällde, och förhoppningsvis en motor som tålde att stå på tomgång under kalla nätter för att få lite värme eller möjligen lyxen med någon form av Ebersprächer som kunde höja komforten.
Men de här bobilarna är väl troligen mest ämnade till verkliga långfärder ute i Australiens vildmarker m.m.

M.v.h. JANKRO.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
För väldigt många år sedan såg jag annonser i amerikanska husbilstidningar för ett stooort ekipage bestående av en enorm 5th-wheeler som drogs av en Iveco Daily med trippelhytt. Hela dragbilen fungerade som husbil, om man ville ge sig ut på några dagars utflykt utan att behöva koppla på trailern.

Pålle
 

Stefan51

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Falköping
HBK-Nr
13501
Medlemskap
2024
När jag Scania husbil förstår jag att min pension inte räcker till att köpa den .
Så det är lika bra behålla min gamla husbil för den är betald :mh2:
 
Senast ändrad:

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.464
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
En sån här, så kan man köra in lite pengar, när man är på resa
 

Bilagor

  • Screenshot_2021-12-02-12-51-31.png
    Screenshot_2021-12-02-12-51-31.png
    988,4 KB · Visningar: 47
Toppen