• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Volkswagen Transporter som husbil?

nilhen

HBK Medlem
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2025
Det finns fler och fler nya husbilar byggda på Volkswagen Transporter.
Ni som har erfarenhet av Volkswagen, hur fungerar den i en husbil?
Finns det några kända problem? Något man ska akta sig för?
DSG automatlådan hade en hel del problem i början, hur är den nu?
Hur är den i en tung husbil?

Har för mig att det inte är DSG-låda i transporterna.
De problem man hade var väl med den första serien sjuväxlade DSG-lådor med torrlamellkoppling.

Jodå Transporter finns med DSG, min förra bil en 2013 4-motion hade en 7-vx dig 180hk. Den fick oljud i dubbelmasse-svänghjilet så jag sålde den, annars e de en trevlig bil, köpte en mb vito mixto 4x4 istället, mycket mer komfort i den.
Ingen är dock en "husbil". Men det finns transporter california och v-klass Marco polo som camping vans.

Jodå Transporter finns med DSG, min förra bil en 2013 4-motion hade en 7-vx dig 180hk. Den fick oljud i dubbelmasse-svänghjilet så jag sålde den, annars e de en trevlig bil, köpte en mb vito mixto 4x4 istället, mycket mer komfort i den.
Ingen är dock en "husbil". Men det finns transporter california och v-klass Marco polo som camping vans.
Det finns väl några bilar som byggs på VW Crafter?

Har blivit intresserad av en Knaus Tourer Vansation 500 MQ, en liten smidig husbil.
Är den inte byggd på Vokswagen Transporter eller vad tror ni?

1721149666307.png

Tillbaka
Toppen