• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Volkswagen lt 31 1981

Allee_Bur

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Skellefteå
Halloj!
Har en Vw lt 31 1981 som jag funderar på att stöka upp. Funderar på om någon här vet ifall de går att konvertera från förgasare till insprut och om det går byta ut den 4vxl lådan mot den 5vxl utan större ingrepp.

Kom i övrigt gärna med input om denna modell, lätt/svår att skruva i, bra tillgång på delar osv.
 

Karlastrid27

HBK Intresserad
Inlägg
6
Kommun
Nässjö
Prova att hitta en motor o växellåda från golf/jetta med insprut o 5 växlad låda. Har för mig att det är ”bolton” på dessa alternativ audi 80
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.680
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Prova att hitta en motor o växellåda från golf/jetta med insprut o 5 växlad låda. Har för mig att det är ”bolton” på dessa alternativ audi 80

Det lär inte fungera, LT31 har längsmonterad 2L bensinmotor, f.ö. en riktig bensinslukare, och bakhjulsdrift! Men det fanns LT28 med dieselmotor, det borde vara den lämpligaste transplantationen om man om man hittar någon bil med motor och transmission i gott skick att slakta.
 

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Jag byggde husbil på en LT 31 -84 med 6 cylinders bensinmotor. Efter ett antal år funderade jag på att byta till turbodiesel. Det visade sig att jag fick inte öka motoreffekten särskilt mycket på grund av bromsarna. Med påbyggnaden hade jag en bensinförbrukning på minst 1,6 l / mil. Ljudnivån i hytten var trots omfattande isolering rätt besvärande vid över 70 km/t
 

Gunerk

FD HBK Medlem
Inlägg
59
Kommun
Lerum
HBK-Nr
14526
Medlemskap
2023
Jag har haft en Lt 31, men jag kommer inte i håg årsmodellen. Jag frågade Perry på Perrys motor i Strömsholm om det gick att konvertera till insprut i stället för förgasare och det skulle gå så han. Om jag kommer ihåg rätt hade dom konverterat en servicebil. Perry är tyvärr död, men hör med hans grabb. Tel nr har jag i huvudet 0220-43358
Hälsningar, Thomas
 
Toppen