• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vita täckproppar för plastdetaljernas skruvhål...

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Är det någon som vet om de plastproppar som täcker skruvhålen i plastdetaljer monterade på bo-delen, finns att köpa ? Är det något som husbilsfirmor tillhandahåller och kan köpas som reservdelar.?
 

Bilagor

  • AMBA0083.JPG
    AMBA0083.JPG
    324,1 KB · Visningar: 9
  • AMBA0084.JPG
    AMBA0084.JPG
    378,3 KB · Visningar: 12

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Vita täckproppar för plastdetaljernas skruvhål...

Hallå Goldfinger.
Kan du vara snäll och återkomma med mått på hatten samt undertill.
Vet att min lokala Glasmästare har plastpluggar (vita) men frågan är bara vad mått du behöver. Kanske Clas Ohlsson, där finns ju annars det mesta. Kolla även på Byggvaruhus.

Tant Sture
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Vita täckproppar för plastdetaljernas skruvhål...

Några proppar sprack på vår Knaus sunliner. Jag beställde hos Husbilslandet, och de tillhandahöll de delarna. Propparna är nog delvis unika för varje märke. Lycka till!
Bengt
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Vita täckproppar för plastdetaljernas skruvhål...

Hallå Goldfinger.
Kan du vara snäll och återkomma med mått på hatten samt undertill.
Vet att min lokala Glasmästare har plastpluggar (vita) men frågan är bara vad mått du behöver. Kanske Clas Ohlsson, där finns ju annars det mesta. Kolla även på Byggvaruhus.

Tant Sture

Hej tantSture,
Diametern på den del som skall in i hålet är 13 m/m, hatten på pluggen är ca 14.5 m/m.
Jag skall kika på Clas Ohlsson och även biltema. Jag skall också ta kontakt med husbilsleverantören, men då blir nog kostnaden skyhög.
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Vita täckproppar för plastdetaljernas skruvhål...

Några proppar sprack på vår Knaus sunliner. Jag beställde hos Husbilslandet, och de tillhandahöll de delarna. Propparna är nog delvis unika för varje märke. Lycka till!
Bengt

Tack för tipset, jag har en Dethleff, men jag tror att det är som i bilbranchen, olika tillverkare använder ofta samma grejor när det gäller denna sorts delar.
Kontaktar husbilslandet på måndag.
 

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Vita täckproppar för plastdetaljernas skruvhål...

Go na.. ? Nähä, det ska vara God morgon Goldfinger. Klockan är ju lite över 01:00 just nu och slafen väntar. Mått på de pluggar jag fått från Glasmästarn är, hatten 13,7 mm
Skaftet den del som ska in i hålet är 10,3 mm
Ring Husbilslandet och kolla med dem, det kan finnas i din storlek.
Eller som sagt kolla med den Allenarådande Clas Ohlsson.

Med vänlig hälsning Tant Sture
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.614
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Vita täckproppar för plastdetaljernas skruvhål...

Är det någon som vet om de plastproppar som täcker skruvhålen i plastdetaljer monterade på bo-delen, finns att köpa ? Är det något som husbilsfirmor tillhandahåller och kan köpas som reservdelar.?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Varför krångla med en plastplupp goldfinger, ring till en återförsäljare med reservdelshantering av, (Dethleffs var det väl).
En som har reservdelar till Dethleffs, och t.o.m. uppgifter att fylla i för att få rätt del, har du här.

Tumbo Husvagnar & Husbilar > Reservdelar

Lycka till. JANKRO.
 
Senast ändrad:

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Vita täckproppar för plastdetaljernas skruvhål...

--------------------------------------------------------------------------------------------
Varför krångla med en plastplupp goldfinger, ring till en återförsäljare med reserdelshantering av, (Dethleffs var det väl).
En som har reservdelar till Dethleffs, och t.o.m. uppgifter att fylla i för att få rätt del, har du här.

Tumbo Husvagnar & Husbilar > Reservdelar

Lycka till. JANKRO.

Tack Jankro din information om reservdelssäljare gör livet lättare.
 
Toppen