• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vit fläck på kartan men så kom Comviq...

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Oländig terräng, litet befolkningsunderlag, vresiga infödingar och allmän misstänksamhet mot moderniteter bäddar inte för intresse hos telebolagen att etablera sig i sådana trakter. Jag beskriver Orust - laglöst land där mobiltelefonnätet inte är särskilt prioriterat hos mobiltelfonifournisseurerna.

Efter att ha kollat Telia, Tele2, Telenor, Tre m.fl. bolag med dåligt resultat (Telenor fungerade bäst, 3 sämst) där jag bor, så råkade jag skaffa ett kontantkort hos Comviq och då öppnades it-världen plötsligt!

Detta tycks vara förklaringen:

comviq.JPG

F

F.d. 25200

Guest
Sv: Vit fläck på kartan men så kom Comviq...

Det finns väl inget bolag som är intresserat av att lägga pengar på en böe norr om Tjörn :twitcy:

MVH

Stig

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Järnvägar, det visste jag inte. Jag ringde och ändrade direkt! Tack för hjälpen!

Jappe

F

F.d. 53814

Guest

Oländig terräng, litet befolkningsunderlag, vresiga infödingar och allmän misstänksamhet mot moderniteter bäddar inte för intresse hos telebolagen att etablera sig i sådana trakter. Jag beskriver Orust - laglöst land där mobiltelefonnätet inte är särskilt prioriterat hos mobiltelfonifournisseurerna.

Efter att ha kollat Telia, Tele2, Telenor, Tre m.fl. bolag med dåligt resultat (Telenor fungerade bäst, 3 sämst) där jag bor, så råkade jag skaffa ett kontantkort hos Comviq och då öppnades it-världen plötsligt!

Detta tycks vara förklaringen:

Visa bilaga 93708

Lite motsägelsefullt då rimligen Tele-2 (som är Comviq) borde ha samma prestanda och då antingen Telia eller Telenor likaså.

Jag tror mer på att det är begränsad bandbredd och du haft tur / otur när du provat.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Lite motsägelsefullt då rimligen Tele-2 (som är Comviq) borde ha samma prestanda och då antingen Telia eller Telenor likaså.

Jag tror mer på att det är begränsad bandbredd och du haft tur / otur när du provat.

Ja, det hela är besynnerligt. Tre fungerar inte alls. Telia och tele2 ibland. Telenor rätt bra. Det är 2G som jag har kollat egentligen, vanligt telefoneri och där funkar bara Telenor.

Att Comviq använder sig av flera nät borde ge vissa fördelar i glesbygden. Alltid något nät som fungerar. 3 är urkasst om man hamnar i obygden men där kan något av de andra näten fungera så Comviqs samarbete med Telia och Telenor är nog rätt smart.

Jappe

Bilagor

• comviq.JPG
    comviq.JPG
    58,2 KB · Visningar: 1

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Ja, det hela är besynnerligt. Tre fungerar inte alls. Telia och tele2 ibland. Telenor rätt bra. Det är 2G som jag har kollat egentligen, vanligt telefoneri och där funkar bara Telenor.

Att Comviq använder sig av flera nät borde ge vissa fördelar i glesbygden. Alltid något nät som fungerar. 3 är urkasst om man hamnar i obygden men där kan något av de andra näten fungera så Comviqs samarbete med Telia och Telenor är nog rätt smart.

Jappe

Hmm! När jag var hemma hos dig funkade inte min Comviq så bra. Har det kommit en ny mast?

Toppen