• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinteruppställning

Pensionär

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2024
Om man tänker sig att inte använda bilen på ett tag. På förra bilen tog jag ur bodelsbatteriet, kopplade bort startbatteriet helt. Startade motorn någon gång i månaden och varmkörde. Nya bilen har jag monterat solpanel på (en av dom bättre saker jag gjort, har hur mycket el som helst)
Nu till min undran! Jag tror att bilen får stå med "allt" inkopplat, batteriet är ju alltid fulladdat, om man borstar av ev snö!
Någon som har andra synpunkter?
Hälsningar
Peter H
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Vinteruppställning

Hej Peter,
det finns massor av trådar om vinteruppställning i vårt forum
Jag föreslår att du söker på ordet "vinteruppställning" under "Sök" som du hittar i den övre blå raden på denna sida.
Längst ner på sidan finns också några trådar att ögna igenom.
Lycka till!
V-backen :wink:
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Vinteruppställning

Det går alldeles utmärkt, min bil står i en carport med genomskinligt plasttak och det var alltid fulladdade batterier förra vintern, jag har en 85 W solpanel monterad på husbilen.
 
Senast ändrad:

Suning

HBK Medlem
Inlägg
1.343
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
7133
Medlemskap
2024
Sv: Vinteruppställning

Vår nya husbil får tyvärr inte plats i det gamla vintergaraget, därför söker jag plats i ett större. längd minst 8 m, i Eskilstuna med omnejd.

Tacksam för tips !

Suning
 
Senast ändrad:
Toppen