• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterskrud för framruta

Nissed

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
3732
Medlemskap
2024
Är det någon som använder RW Masters vintertäcket för framrutan på integrerad bil. Det ska ju fästas med magneter från insidan på rutan och är 3 cm tjockt. Skulle vilja veta om tyget är hållbart. Vårt Masatäcke som vi hade på förra bilen, höll bara ett par år
 

Emerson

FD HBK Medlem
Inlägg
255
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
27764
Medlemskap
2021
Har inget täcke själv (ännu) men jag skulle använt sugkoppar på bilens sidor i st f att göra nån åverkan på bilen för infästningens skulle.
Kan inte i detalj hur täckena fästs förutom att jag sett lite olika bilder på uppsatta täcken.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har själv gjort mitt vintertäcke av liggunderlag 12mm tjock ... Har också fästen med magnet direkt på plåten .... Men det har hänt att vinden fått tag i täcket så att magneter har lossnat .. . Trots att de är på 25kg lyft kraft .. . Med 25kg skulle det aldrig fungerat att fästa utan problem på rutan ...om du inte har täcket på insidan av rutan . ... . Det är min erfarenhet :rolleyes:
 
Toppen