• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterparkering

F

F.d. 418

Guest
I vinter står Kaben inlåst och oåtkomlig i en maskinhall här ute på Ekerö men nästa vinter vill vi kunna använda den. Vi söker därför en mera flexibel parkering, gärna inomhus men i alla fall under tak; i vagnslider eller liknande. Är det någon som kan tipsa om en sådan möjlighet i trakterna kring Stockholm?

God Jul & Gott Nytt År
Ewa & Anders:santa1:
 

Jan-Åke

FD HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
37
Medlemskap
2023
Sv: Vinterparkering

Ja visst är det skönt med en plats där man köra ut o in som man vill, du får väl krympa KABEN så den blir lite smalare. Prata med "vår" expert på förminsknigar han finns ju redan i komunen så kan han nog fixa till den han har ju lyckats förr.

Jag vill tacka er som jobbar med klubben och lycka till , hemsidan är FANTASTISK, där finns ju allt.

Jag vill önska ALLA i nya klubben en GOD JUL & GOTT NYTT HUSBILSÅR!! :santa-2-icon: :santa-5-icon:
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Vinterparkering

I vinter står Kaben inlåst och oåtkomlig i en maskinhall här ute på Ekerö men nästa vinter vill vi kunna använda den. Vi söker därför en mera flexibel parkering, gärna inomhus men i alla fall under tak; i vagnslider eller liknande. Är det någon som kan tipsa om en sådan möjlighet i trakterna kring Stockholm?

God Jul & Gott Nytt År
Ewa & Anders:santa1:
Hej och God Jul

Vet ju inte hur ni bor. Har ni plats på tomten,eller annan plats.
Kanske wirehus skulle vara något. www.wirehus.nu

ÅKE 65:santa-2-icon:
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Vinterparkering

Tack Åke65 för tipset. Vi bor i radhus modell atrium och där finns inte plats. Min förra, 18 cm smalare Elnagh, stod fint i en lada men den här nya Kaben är för fet; tyvärr! Hälsn/Anders :santa1:
 

Jan-Åke

FD HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
37
Medlemskap
2023
Sv: Vinterparkering

Hej Anders! Har du kollat med byggnadsnämden ?
Man vet aldrig hur det kan gå
:santa-5-icon:
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Vinterparkering

Man får väl ha något stående i sex månader utan bygglov, eller har jag fel?
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Vinterparkering

Jojomen Jan-Åke, projekt stadsarkitekt rullar på. Under varenda sten dyker det upp gråsuggor. Märkligt!

Till Linda & Dig en riktigt God Jul! :santa1:

Hälsn / Ewa & Anders
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.595
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Vinterparkering

Jag fick tipset att bygga en pergola vid husväggen, lagom stor att husbilen gick under. När vintern kommer lägger man "tillfälligt" en pressening över för att skydda virket som pergolan är gjord av. Att man samtidigt har husbilen där kan ingen hindra och när vintern inträder är subjektivt.

Jag skaffade emellertid ett wirehus istället med taket på det hela året. :santa-5-icon:
 
Toppen