• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinteropplag

F

F.d. 31023

Guest
Vær forberedt på høsten/vinteren

Det er nå på sommeren man må planlegge høsten/vinteren og lagring av bobilen. For første gang skal jeg lagre min bobil på en låve. I nærheten av kornlagring. Dermed kommer frykten for at mus skal ta seg inn i bilen. Her gjelder det å forsøke å holde disse gnagerne ute. Noen forhåndsregler må man gjøre. Blant annet må man forsøke å rydde skikkelig slik at det ikke er matrester e.l. Det andre er at man bør stenge det som er av tenkelige veier å komme inn i bobilen. Mus er flinke til å klatre, og inn i bilen klarer de å kommet om de kommer til hjulene. Jeg har undersøkt på hvilke måte det er best. Mange hevder man kan legge enebergkvister rundt hjulene, andre sier at musefeller er en annen mulighet. Mange bobileiere sverger til såkalte Antimus-kassetter. Ut i fra de svarene jeg har fått er det nok det siste alternativet som virker tryggest. Antimus-kassetter virker trygt. Slike kassetter kan brukes om og om igjen i mange år. Ingen metode er 100 prosent sikkert, men ingen av dem jeg har snakket med har fått mus i bilen med slike kassetter. De koster noen kroner, men det er lite i forhold til de skadene disse skapningene kan gjøre i bilen.
Antimus-kassetter er i bruk i over bobiler i Norge.
Les mer om Antimus-kassetten på Antimus.se og enerett for salg i Sverige er Forsbers Fritidscenter.

Tore-Steinar
 
Toppen