• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vintermatta till Concorde?

F

F.d. 18508

Guest
Sv: Vintermatta till Concorde?

vilken modell?
rutan går ganska långt upp..
har ni inte isolervägg ni kan dra ner?
 
Senast redigerad av en moderator:

Tinus

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Falun
HBK-Nr
5971
Medlemskap
2021
Sv: Vintermatta till Concorde?

Tack för ditt svar, jag kan hålla med dig om man vistas söder om Dalälven ,däremot en riktig vinter kräver matta på framrutor, även Concorde så min fråga kvarstår.
Mvh
Jan F
 
F

F.d. 1649

Guest
Sv: Vintermatta till Concorde?

Hej.
Det är klart att inte blir det sämre med en isoleringsmatta men sidorutorna har dubbla glas och mellan framrutan och isolerväggen finns ett värmeelement från centralvärmen som gör att det blir bra isolering mot kyla.
Mvh Jan-E.
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Vintermatta till Concorde?

HEJSAN
Jag använder vintertäcke till min Concorde Carisma 2004, det är ett måste på vintern då vi bor i bilen, detta täcke fanns med när vi köpte bilen men jag har sett hos Forsbergs likadana i de beg.bilar dom har, dom vet nog var man får tag i detta.
MVH KEJO20
 

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Sv: Vintermatta till Concorde?

Hej jag har haft ett likadant som kejo, om du ringer Burstner i Mantorp så vet dom vem som sydde dessa täcken, han arbetade länge på Burstner men startade eget någon mil från Mantorp. Lycka till
 
Senast ändrad:

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sv: Vintermatta till Concorde?

Det blev många svar om detta. Har själv funderingar på att skaffa vintertäcket till min Concorde. Tycker att jalusiet verkar isolera rätt så bra men stora "kruxet" blir när man hissar upp detta med en totalt igenimmad (isad) framruta som tar evigheter att ventilera bort. Stressande om man vill köra iväg efter en sådan natt. Så frågan till er med täcket blir, försvinner dessa problem och använder ni både jalusiet och täcket?? Tack o Hälsningar från ett nattfrostigt Umeå
 
Toppen