• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vintergardin mellan bodel och hytt

Jenny & Micke

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
765
Medlemskap
2025
Jag läste i en av Husbils- eller Campingtidningarna om ett företag som syr upp vinter-/isolergardiner på måttbeställning.
Men mitt problem är att jag hittar inte tidningen.
Vet du vilket företaget är?

Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Vintergardin mellan bodel och hytt

Vi har en ull-filt som fungerar som sängöverkast på dagen. Den lägger vi över framsätena.
Skyddar för insyn och kyla men har ändå god luftcirkulation så det inte blir imma och kondens.
Sen kan vi kika ut genom fönster och backspeglar.
(Fråga nu inte "varför")

Annica & Gert

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2116
Medlemskap
2025

Vi köpte en isolergardin från Kantop-isomatten i tyskland man sätter upp den med en typ av tryckknappar vid rutan sedan är det kardborreband i bakkant bakom dörren den går ned till golvet med en liten utvikning. Sedan kan man öppna via en dragkedja och vika ner för fönstren utan att plocka bort den. Bästa investeringen vi gjort till husbilen.
Willkommen bei Kantop - Isomatten

F

F.d. 2128

Guest

Jag köpte en sk vintervägg till vår Bürstner 747-2 -03 av Öhmans Tapetserarverkstad i Mantorp. Han hade gjort ett antal sådana vinterväggar till en Bürstner återförsäljare. Proffsigt gjort! Kostade 3175 kr. Den sitter i bildelen, så den borde mao passa andra Fiatbaserade husbilar. Tel till Öhmans: 0142-21847, 070-6519618.

/Henrik

Dalton

HBK Medlem
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2030

I vår importerade Bürstner sitter det tryckknappar på väggen mellan hytt och bodel. Jag sydde en "vägg" av två billiga flecplädar och ett tunnt tyg på båda sidorna om plädarna. Satte tryckknappar på tyget och det är lätt att tryckka fast "väggen". Inget kondens i förardelen när det är kallt ute.

F

F.d. 8765

Guest

Vår lösning blev väldigt enkel och funktionell.
Inhandlade två st duntäcken hos Jysk.
Sydde ihop täckena på längden, hela vägen utom 2 dm i höjd med stereon.
Tryckknappar i övre delen av vindrutan, samt över framdörrarna. På B-stolpen klistrades en kardborrsremsa (den mjuka delen). Den vassare delen syddes kant i kant med täckeskanterna. Man skall inte klippa ner och försöka modellanpassa täcket till bilen. Det gör inget att det är lite för lång, då tätar det bättre.Vi har en DUCATOHYTT och här passar den perfekt. Den är lite lång men det är bara bra för då tätar det ner i forstegen.
Aldrig kall om ryggen. Fungerar perfekt och billigt. Inga tillpassningar behövs, så när på tryckknapparna. Köpes billigast på Clas Ohlsson. tryckknapparna alltså.

Ha det gott

Toppen