• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterförvaring!

alfaromeo

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
17432
Medlemskap
2025
Jag är nybliven husbilsägare ska faktiskt hämta min första husbil imorgon!

Undrar om någon kan ge tips inför avställning, vad ska jag tänka på? Jag ska ställa av den i en maskinhall (kallgarage) med cementgolv. Det blir alltså till att hämta den hos bilhandlaren och ställa av den direkt i princip.

Hälsningar Stefan
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Vinterförvaring!

Grattis till er nya husbil och hoppas ni får njuta mycket av den.
Vi skaffade också ny husbil i augusti och hade också väldigt många frågor angående avställning.
Vi b.la. har tömt ut allt vatten, satt in den i garage som är uppvärmt till ca 8-10 grader, veckoladdar batterierna pga larmet vi har i husbilen. Vi ville att detta skulle fungera även under vintermånaderna. Lagt ut eneris vid alla däck samt vid gråvattentömningen. Vi har dessutom satt in lite avfuktare, både i bodel som i garaget. Tror detta var allt..
Det finns f.ö. en hel del trådar gällande avställning och mycket är nog beroende på garageplats, egna behov mm.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Vinterförvaring!

Sök vidare i de många olika trådarna gällande avställning. Finns väldigt många bra tips gällande det på forumet.
 
Toppen