• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterförvaring

familjen Larsson

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
12842
Medlemskap
2024
Vilket är bästa förvaringsalternativet för husbilen inför vintern; varmgarage eller kallgarage?
Vad är rimlig kostnad på landet för resp. förvaring per säsong för en husbil som är 7,40 lång?
Detta undrar nyblivna husbilsägare i Valdemarsvik.:confused:
 
F

F.d. 53284

Guest
Sv: Vinterförvaring

Förutom att vinterförvara husbilen i södra Spanien skulle jag föreslå en kalluppställning med Julas vintertäcke.
Och av en händelse råkar jag ha ett sådant tillgängligt i Gusum som passar din bil. Hör gärna av dig vid intresse.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Vinterförvaring

Kallgarage har vi avänt i 13 år utan nämnvärda problem. Kopplat bort batterierna och de klarar sig från mitten av oktober till slutet av april utan laddning. Efter att ha fått in råttor första året så har vi hängt in 4 "raggargranar" och lagt råttgift i 2 tomma mjölkförpackningar bakom framhjulen. Priset varierar stort över landet, vi betalar 1300 kr i nuläget.
Bengt
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Vinterförvaring

Loge med golv, två katter håller råttorna borta. Underhållsladdar batterierna (2+1).

Peter :)
 
Toppen