• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterförvaring

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
hej alla.
Jag har bilen hemma under ett kappel,Står helt kall.
Är det fler än jag som valt detta alternativet?
har ni värme på eller står den kallt?:music-icon:
2179 Drutten
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: Vinterförvaring

Har bilen i en carport, alltså under tak men ordentligt ventilerat. Ingen värme i bilen, jag tror det är bättre, då det lättare blir kondens inne då varm luft träffar kalla ytor t ex vindrutan. Däremot är alla skåpluckor och dörrar öppna för ventilationens skull.

Lasse
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Vinterförvaring

Vår husbil står kall och insnöad på tomten. Kopplar på el 1 gång / mån för att ladda batterierna. Gör annars inget med den så länge det är så här kallt. Den får tina upp så sakta till våren. Innan kylan kom startade och varmkörde vi den lite då och då. Samt körde fram den nån dm för däckens skull.
Men fick en varning och ett råd ,här på HBK ,att ej göra det när det är så här kallt p.g.a det då kan bli kamremsbrott. Nu får vi bara sitta och längta efter vår och värme.
God fortsättning på mya året.
MVH Gunills
 

miamaja

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Solna
HBK-Nr
20439
Medlemskap
2024
Sv: Vinterförvaring

Vår husbil står oxå ute på tomten, iförd Julas husbilsöverdrag.
Ingen värme eller nått sånt på, kopplar in el typ en gång i månaden för laddning av batterier.
Jag håller tummar och hoppas verkligen att allt funkar när det är dags att plocka fram den till våren.
Oroar mig messt för allt som har med vatten att göra, gjorde vi allt rätt när den vinterparkerades... är ju vår första husbil.
/ Maria
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Vinterförvaring

Vår bil står hemma på tomten med värme på en husbil är väl bygd för att vistas utomhus så det skall dom tåla jag har haft husvagn i 40 år dom har alltid stått utohus då kan man ta den och sticka ut när man vill den står klar att köra iväg med ladda kylskåpet 0hc bara ge sig iväg på tal om vinterstart värm upp den med webastorvärmaren så blir den mer lättstartad om den har så känslig kammrem.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vinterförvaring

Våran bil står utomhus med lite värme på men jag köpte ju ett JULA kapell men det har inte blivit monterat för vi använder ju bilen .
 

Anders & Kicki

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
1244
Medlemskap
2028
Sv: Vinterförvaring

Vår bil står parkerad i magasinet med en frostvakt påslagen
vi tycker att det är lite kallt nu, i förgår var mätaren nere på
-23 grader tur att vi kan stödelda i köksspisen.
MVH Anders
 

Dalton

HBK Medlem
Inlägg
322
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2025
Sv: Vinterförvaring

Vår bil står med Julakapell översnöad på tomten. All ventilationsöppningar stängda och med kalsiumklorid i ett durkslag över en hink (modell större torrboll). Har använt detta sätt att torka ur min förra husbil, en plåtis. Denna har stått i ett kallt militärförråd under vintrarna. På våren har det varit 3-4 cm vatten i botten på hinken.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vinterförvaring

Vår bil står under bar himmel med underhållsvärme inombords (liten värmefläkt från Swedol – godkänd för bruk i bil).
Vårt Wirehus har vi inte lyckats få upp ännu efter flytten. Väntar på grävaren som skulle göra i ordning parkeringen – han skulle ha kommit julveckan…..
:(
 
Toppen