• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vinterförvaring

klingstedt

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
2343
Medlemskap
2022
Hej alla Hbh-are,

Har hittat en perfekt vinterförvaring för pärlan!
Har en Hobby 650 med Ford-chassie hur gör jag för att ha fullgod laddning på mina batterier. Lite svettigt att ta bort främre stolar. Tips välkomnas'
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: vinterförvaring

Hej kunde inte undgå att se att du fanns i Norrtälje! Du vet ingen mer perfekt vinterplats i närheten?

Mvh Niklas
 

klingstedt

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
2343
Medlemskap
2022
Sv: vinterförvaring

Hej Niklas,

Min perfekta förvaring är i Ununge. Ring detta nr. 0175-92356, säj att är jag, men det kanske inte hjälper.Lycka till.
 
F

F.d. 11163

Guest
Sv: vinterförvaring

Tänkte ställa av min VW transporter Campmobil -90 till vintern och nu undrar jag lite vad man ska tänka på.

*Underhållsladda batterierna
*Tömma vattentanken(erna)
*Byta olja och filter? Har inte gjort detta innan, men gjorde alltid det på hojen så det kan väl inte skada bussen.
*Inte dra i handbromsen

Någon som jag har glömt?

/Daniel
 
F

F.d. 29809

Guest
Sv: vinterförvaring

Om bilen står kallt, blås ur vattenkranarna (med munnen) så packningarna inte fryser under vintern av kvarvarande vatten.
 

klingstedt

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
2343
Medlemskap
2022
Sv: vinterförvaring

Hej!
Ang. avlopp, räcker det med lite glykol i avloppet för att förhindra frostskador. Hur gör man för att ha en vattentank up to date? Har en plast tank! Klorin ????
Mvh Janne
 

klingstedt

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
2343
Medlemskap
2022
Sv: vinterförvaring

Hej Niklas,
Nej det är inte uppvärmt, utan en svensk genomluftad lada, som jag känner är det bästa!

Mvh Janne
 
Toppen