• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

vinterförvaring

klingstedt

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
2343
Medlemskap
2022
Hej alla Hbh-are,

Har hittat en perfekt vinterförvaring för pärlan!
Har en Hobby 650 med Ford-chassie hur gör jag för att ha fullgod laddning på mina batterier. Lite svettigt att ta bort främre stolar. Tips välkomnas'

Sv: vinterförvaring

Hej kunde inte undgå att se att du fanns i Norrtälje! Du vet ingen mer perfekt vinterplats i närheten?

Mvh Niklas

Hej Niklas,

Min perfekta förvaring är i Ununge. Ring detta nr. 0175-92356, säj att är jag, men det kanske inte hjälper.Lycka till.

Tänkte ställa av min VW transporter Campmobil -90 till vintern och nu undrar jag lite vad man ska tänka på.

*Underhållsladda batterierna
*Tömma vattentanken(erna)
*Byta olja och filter? Har inte gjort detta innan, men gjorde alltid det på hojen så det kan väl inte skada bussen.
*Inte dra i handbromsen

Någon som jag har glömt?

/Daniel

Om bilen står kallt, blås ur vattenkranarna (med munnen) så packningarna inte fryser under vintern av kvarvarande vatten.

Hej!
Ang. avlopp, räcker det med lite glykol i avloppet för att förhindra frostskador. Hur gör man för att ha en vattentank up to date? Har en plast tank! Klorin ????
Mvh Janne

Hej Niklas,
Nej det är inte uppvärmt, utan en svensk genomluftad lada, som jag känner är det bästa!

Mvh Janne

Tillbaka
Toppen